جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 ارديبهشت 1394     
تامین انرژی مورد نیاز شهر ونکوور از منابع تجدیدپذیر

به گزارش گروه بین الملل شهرداری نیوز، ونکوور کانادا یکی از جدیدترین شهرهایی است که به زودی از انرژی 100 درصد تجدیدپذیر بهره خواهد برد.

پس از یک حکم شورای شهر در 26 مارس برای این تغییر، مقامات این شهر به طور رسمی از تعهد خود در این زمینه خبر دادند. اکنون ونکوور به لیست بیش از 50 شهر  در دنیا اضافه می شود که نه تنها برای تامین نیروی برق بلکه برای گرمایش و سرمایش نیز از انرژی 100 درصد تجدیدپذیر بهره می برند.

در حال حاضر 32 درصد از نیازهای انرژی شهر ونکوور از منابع تجدیدپذیر تامین می شود. 90 درصد از نیروی برق این شهر به تنهایی از منابع تجدیدپذیر تامین می شود اما در مورد انرژی های سرمایشی و گرمایشی و حمل و نقل این درصد کم تر است. شورای شهر ونکوور تامین انرژی تجدیدپذیر برای برق، سرمایش و گرمایش را مدنظر قرار داده بود اما گزارشات حاکی از آن است که کارکنان این شورا سرمایه گذاری برای حمل و نقل عمومی را نیز مطرح کرده اند.

شهردار این شهر طی بیانیه ای اعلام کرد: "شهرهای سراسر دنیا باید تلاش کنند تا با چالش افزایش دما مقابله کنند و بزرگ ترین و تاثیرگذارترین تغییری که می توانیم در این راستا انجام دهیم روی آوردن به تامین انرژی از منابع 100 درصد تجدیدپذیر است. آینده اقتصاد و قابلیت زندگی شهر ونکوور به توانایی ما در مقابله با افزایش دمای هوا بستگی دارد و روی آرودن به انرژی تجدیدپذیر راه دیگری است تا ونکوور تبدیل به سبزترین شهر دنیا شود."

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: