جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 1 ارديبهشت 1394     
دولت بازسازی و نوسازی وسایل حمل و نقل عمومی را جدی بگیرد

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز ، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافقات هسته ای و برداشته شدن احتمالی تحریم ها و تاثیر آن در حمل و نقل عمومی گفت : با توجه به توافقات صورت گرفته و عدم وجود تحریم ها می توان وسایط نقلیه عمومی با کیفیت تری را به خصوص در صنعت مترو و  وسایط نقلیه شهری و برون شهری و حمل و نقل هوایی با کیفیت تری را شاهد باشیم.

الیاس طاهری در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز اظهار داشت : همچنین پیشنهاد می شود وسایط نقلیه عمومی شهرها الکترونیکی و برقی شود و از انرژی برق به جای انرژی فسیلی در حوزه ی زیست محیطی و سوخت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با وضعیت به وجود آمده از لحاظ ترافیک ، آلودگی هوا وجود دارد که باید حمل و نقل عمومی اعم از اتوبوسرانی ، مترو و تاکسیرانی مورد توجه جدی قرار گرفته و در این بخش براساس طرح قانون توسعه حمل و نقل عمومی اقدامات بیشتری صورت گیرد.  

وی تصریح کرد : در خصوص توسعه وسایط نقلیه عمومی باید از تجربیات کشورهای دیگر استفاده شود که این امر به دلیل وجود محدودیت های مالی صورت نگرفته است در حال حاضر شهرداری تهران در حال اجرایی و عملی کردن تجربیات کشورهای دیگر است که می بایست سرعت در این کار افزایش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین برای توسعه وسایط نقلیه عمومی به خصوص مترو باید تلاش بیشتری شود و مسیر آن  سرعت بیشتری  بگیرد تا مردم با خیال آسوده از آن استفاده کنند و دیگر کمتر نیاز به استفاده از خودروی شخصی باشد.

طاهری در خاتمه تصریح کرد: دولت نیز باید همکاری لازم را برای توسعه حمل و نقل وسایط نقلیه عمومی داشته باشد و برای سایر بخش ها نیز بودجه ای را مانند : بازسازی و نوسازی وسایط نقیه در نظر گیرد. 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: