جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 31 فروردين 1394     
عدم راه اندازی اتوبوس های برقی تهران تکذیب شد

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز، رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن تکذیب نظر برخی کارشناسان نسبت به عدم وجود زیر ساخت لازم برای برقی شدن اتوبوس ها و نهایی نبودن این طرح گفت : بعد از انجام کارشناسی های مورد نیاز در زمینه زیرساخت های لازم برای ورود اتوبوس های برقی و جمع بندی نظریات کارشناسان و تمامی مباحث اقتصادی و فرهنگی در این حوزه ، بزودی 64 دستگاه اتوبوس برقی وارد سامانه حمل و نقل عمومی می گردد.

پیمان سنندجی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : با آماده سازی و اتمام دو خط مربوط به جنوب شرق تهران و همچنین بازسازی اتوبوس های برقی موجود و اعمال تغییرات اساسی در خطوط ریلی و با طراحی سبک جدید سیستم برقی ، این اتوبوس ها ضمن استفاده از برق شهری می توانند از نیرویی که در خود اتوبوس ذخیره می گردد نیز استفاده کنند .

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه عمر مفید اتوبوس در تهران 8 تا 10 سال است ، از ویژگی اتوبوس های برقی می توان به آلایندگی در حد صفر و عدم استهلاک اشاره کرد که موجب می شود این اتوبوس ها بتوانند سالها در حوزه حمل و نقل خدمت رسانی کنند.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در پاسخ به عدم خرید اتوبوس های نو گفت : اتوبوس های موجود با انجام بازسازی در حد نو شده و کاملا قابل استفاده هستند.

وی گفت: با وجود نیاز ناوگان اتوبوسرانی تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس ، تنها 7 هزار دستگاه در این سامانه مشغول به فعالیت هستند که با وجود خرابی 2 هزار دستگاه و خرابی روزانه 79 دستگاه و نیز نبود جایگزین برای این تعداد اتوبوس های اسقاطی ، کاهش سطح کیفیت ناوگان اتوبوسرانی را شاهد هستیم .

سنندجی گفت : در حوزه حمل و نقل عمومی امیدوار بودیم به استانداردهایی برسیم که تا سال 1404 پیش بینی شده ولی متاسفانه به دلیل عدم واگذاری اتوبوس هایی که قرار بوده طی سال های 90 تا 93 انجام شود و با وجود اینکه تا کنون هیچ اتوبوسی به این سامانه تعلق نگرفته از این برنامه عقب هستیم .

وی افزود: بودجه شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بر اساس پیشنهاداتی که در شورای شهر مصوب می شود تصویب شده و به این سازمان واگذار می شود به عنوان مثال در سال 93 اعتبار نوسازی 500 دستگاه اتوبوس به این شرکت اعطا شد و همچنین بحث تعویض کپسول های گاز و نصب فیلتر دوده همچنان ادامه دارد.

رئیس شرکت واحد اتوبوسرانی تهران وحومه اشاره کرد: در سال جدید از محل بودجه شهرداری تهران 200 دستگاه اتوبوس نو به این سامانه وارد می شود که تا کنون 100 دستگاه از آن وارد بندرعباس شده و در مرحله ترخیص قرار دارد و مابقی آن تا اواخر ماه آینده وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می گردد.

سنندجی گفت: با وجود کمبود های موجود در قسمت های مختلف ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی تهران ، همانند جابه جایی مسافران و خروج اتوبوس های فرسوده و نوسازی ناوگان ، از اصلی ترین اهداف این شرکت افزایش هر چه بیشتر کیفیت و رضایتمندی مسافران است که در این راه نیازمند مساعدت و حمایت دولت هستیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با وجود اتمام و آماده سازی کامل زیر ساخت های لازم برای راه اندازی اتوبوس های برقی از کارشناسان دعوت می کنیم که بعد از بازدید از این فعالیت ها نظرات خود را اعلام نمایند .  




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: