جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 فروردين 1394     
کاهش 80 درصدی تلفات عابران پیاده با رعایت گذرگاه عابر پیاده

به گزارش شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جریان رفت و آمد در شهر را نشانه جریان زندگی و پویایی در شریان های شهر و آمد و شدهای شهری را نشان دهنده سرزندگی در جوامع شهری دانست و گفت: با اجرای برنامه های متعدد و متنوع فرهنگی که نمونه آن را طی ایام عید در تهران شاهد بودیم و با تدارک کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» با محوریت «خط سفید» به عنوان اقدامی اجتماعی و حرکتی فرهنگی، وسعت 700 کیلومتر مربعی شهر تهران از سوی مدیریت شهری و با مشارکت شهروندان به صورت یکپارچه به پهنه ای اجتماعی و گستره ای فرهنگی تبدیل شده است.

 مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: شهردار محترم تهران تأکید دارند شهر باید برای شهروندان آماده و مهیا شود و بر این اساس، علاوه بر آماده سازی و بهره برداری از بوستان 1400 هکتاری یاس در شمال شرق تهران که در اجرای تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تأکید معظم له بر حفظ و توسعه محیط زیست و در مدت تنها 25 روز انجام شد، تمام مراکز گردشگری تهران از برج میلاد گرفته تا بوستان جوانمردان و از باغ موزه های شهر گرفته تا بوستان ولایت  در تعطیلات نوروز به محل اجتماع خانواده ها و شادی و نشاط آن ها تبدیل گردیده بود.

وی با اعلام این که تدبیر مدیریت شهری، این است که مردم را از آپارتمان های بسته چهل، پنجاه متری به فضاهای باز شهری ببرد و  توسعه فضاهای فراغتی و تفریحی و همچنین گسترش فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در شهر نیز با این اعتقاد صورت می پذیرد، تأکید کرد: اجرای کمپین «آسمان آبی – زمین پاک» با محوریت «خط سفید» را نیز با این همین رویکرد در دستور کار قرار داده ایم تا نظم و انضباط و آرامش و ایمنی را به شهر و معابر شهری باز گردانیم و با استفاده از فرصت تعطیلات نوروز و خلوتی نسبی شهر، تلاش کردیم تا زیرساخت های مورد نیاز به منظور اجرای طرح «خط سفید» که سال گذشته ابتدا در مناطق 6 و 8 و سپس در سایر مناطق آماده شده بود را در سال جدید تا جای ممکن تکمیل کنیم.

استفاده از موبایل بین رانندگان و راکبان موتورسیکلت رو به افزایش است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه مشاركت مردم را اصل و اساس كار خود قرار داده‌ايم و رويكرد اجتماعي و فرهنگي مديريت شهري نيز بر مبناي اراده و خواست جمعي مردم تهران براي ايجاد شهري استاندارد و منظم كه ترافيك يكي از مصادیق آن است، شكل گرفته، اظهار كرد: تهران، علاوه بر اين كه به پل و تونل و بزرگراه احتياج دارد، به نظم و انضباط و قانون نيز نياز دارد و در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، «سال همدلی و همزبانی» نام گرفته، با همدلي شهروندان و همزباني رسانه‌ها بايد به نوعي عمل كنيم تا اقليتي كه منافع فردي خود را به مصالح جمعي اكثريت جامعه ترجيح مي‌دهند، نتوانند قوانين شهری و حقوق شهروندان را نادیده گرفته و زير پا بگذارند.

مهندس تشكري هاشمي در بخش دیگری از صحبت های خود با بيان اين كه متأسفانه استفاده از گوشي موبايل به عنوان يك رفتار پر خطر در رانندگي رو به افزايش است، تصريح كرد: بسياري از رانندگان به ويژه جوانان هنگام رانندگي در حال صحبت كردن با گوشي موبايل خود بوده يا در حين رانندگي مشغول نوشتن و ارسال يا دریافت و خواندن  پیام هستند كه به اين ترتيب حواس  آن ها كاملاً پرت شده و نه تنها جان خود، بلکه جان ديگران را نیز به خطر مي‌اندازند.

وي با تأكيد بر اين كه در حال حاضر در تهران روزانه دو نفر بر اثر تصادفات رانندگي كشته و 40 تا 50 نفر نيز مجروح و مصدوم مي‌شوند كه ريشه بسياري از اين تصادفات و تلفات ناشي از آن، رفتارهاي غلط ترافيكي از جمله استفاد از گوشي موبايل هنگام رانندگي است، اضافه كرد: عدم توجه به جلو از سوي رانندگان و راکبانی كه مشغول صحبت با گوشی موبایل هستند، سهم عمده ای در تصادفات دارد و استفاده از این وسیله حتی در بين راکبان موتورسيكلت نيز شيوع دارد و بسياري از جوانان موتورسوار با يك دست با گوشي موبايل صحبت مي‌كنند و با دست دیگر فرمان موتورسيكلت را كنترل مي‌نمايند که بسیار خطرناک است.

کاهش 80 درصدی تلفات عابران پیاده با رعایت گذرگاه عابر پیاده

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه تصادفات رانندگي هر سال بالغ بر ده‌ها هزار ميلياد تومان خسارت های مستقیم بر جای می گذارد، اظهار كرد: در طرح «خط سفيد» بر حركت بين خطوط تأكيد داريم و رانندگاني که در خط خود حركت نمي‌كنند، جان خویش و ديگران را به خطر مي‌اندازند و در اين طرح، مواردي مانند رعايت فاصله طولی با خودروي جلويي و رعايت فاصله جانبی با خودروهای کناری از جمله موارد مورد تأكيد است و متأسفانه بي ‌توجهي به جلو، نه تنها جان سواره‌‌ها، بلكه جان پياده‌ها را نيز مورد تهديد قرار داده و امروز 50 درصد تلفات ترافيكي تهران را عابران پياده تشكيل مي‌دهند که بخش قابل توجهي از این تلفات به شتاب و عجله در رانندگي و نداشتن صبر و گذشت هنگام رانندگي بر مي‌گردد.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه برخی اعلام می کنند كودكان بايد به بزرگ‌ترها آموزش دهند که باوری اشتباه است، بلکه این بزرگ‌ترها هستند که بايد به كودكان آموزش داده و به اصطلاح براي آن‌ها بزرگ‌تري كنند، تصريح كرد: در رفتارهاي ترافيكي، پدرها و مادرها و رانندگان سرويس مدارس بايد الگوي كودكان و دانش‌آموزان باشند و اگر بزرگ‌ترها قانون را رعايت كنند، مي‌توانيم انتظار داشته باشیم فرزندانمان نيز در آینده به قوانين و مقررات احترام گذاشته و حقوق همنوعان خود را مراعات ‌نمایند.

وي در پايان با تأكيد بر اين كه هنگام رانندگي بايد شش دانگ هوش و حواسمان به رانندگي معطوف باشد و تحت تأثير اندك رانندگانی كه با رفتارهاي پر خطر خویش، اعصاب و روان دیگران را به هم مي‌ريزند و سلامت خود و سایران را به خطر مي‌اندازند، قرار نگيريم، خاطرنشان كرد: گذرگاه‌ عابر پياده به منزله نوار مرزي، حائل و حریم پياده هاست و عابران پياده بايد بتوانند در کمال آرامش و با ايمني کامل از این گذرگاه رد شوند و البته عابران پياده نيز صرفاً بايد از پل‌های هوایی يا گذرگاه‌هاي عابر پياده عبور كنند که در اين صورت، می توانیم امیدوار باشیم که تلفات عابران پیاده تا 80 درصد کاهش پیدا کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: