جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 29 فروردين 1394     
خشکی چشم را چگونه درمان کنیم

باشگاه خبرنگاران: ماهی و غذاهای دریایی حاوی امگا 3 باید در برنامه‌ غذایی افراد مبتلا به خشکی چشم گنجانده شود.

محمدکی‌پور اپتومتریست ، در خصوص راه‌های درمان خشکی چشم اظهار کرد: خشکی چشم یکی از شایع‌ترین اختلالات چشمی محسوب شده که بعد از سنین میانسالی عموما شیوع بیشتری دارد. که در بانوان نیز بیشتر به چشم می‌خورد.
 
وی افزود: در این خصوص، افرادی که به طور طولانی و مستمر از رایانه و تبلت استفاده می‌کنند نیز درجاتی از خشکی چشم ایجاد می‌شود.
 
کی‌پور تصریح کرد: ممکن است در افرادی که با ناهنجاری‌های پلکی و بسته کامل پلک در هنگام خواب مواجه هستند که در واقع چنین وضعیتی ناشی از بیماریهای اعصاب و یا پیامدهای برخی از عمل‌های جراحی پلک می‌باشد نیز مقادیری از خشکی چشم ایجاد شود.
 
وی با اشاره به موارد درمان خشکی چشم گفت: معمولا برای بر طرف کردن خشکی چشم به تجویز اشک مصنوعی مبادرت شده و یا در برخی موارد استفاده از امگا 3 نقش عمده‌ای در پیشگیری و کاهش علائم خشکی چشم ایفا می‌کند که در همین راستا بهتر است با مصرف ماهی و غذاهای دریایی که منابع غنی امگا 3 می‌باشند در برنامه غذایی افراد گنجانده شود.
 
کی‌پور با عنوان این مطلب که مصرف بیش از اندازه اشک مصنوعی مضراتی را نیز به دنبال دارد افزود: وجود برخی مواد نگهدارنده ممکن است برای افراد عوارضی را ایجاد کند که با صلاح دید متخصصین به تجویز قطره اشک مصنوعی مناسب و میزان مجاز آن مبادرت می‌شود.
 
وی در پایان تصریح کرد: فصل‌ها نیز در خشکی چشم مؤثر بوده و ممکن است بروز برخی از آلرژی‌ها و حساسیت‌ها و التهابات چشمی به تشدید خشکی چشم منجر شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: