جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 30 آذر 1392     
دشمن شماره يك مردم تهران آلودگي هواست

به گزارش شهرداری نیوز ، طي مراسمي با حضور معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران، دكتر وحيد حسيني به عنوان مديرعامل جديد شركت كنترل كيفيت هواي تهران جايگزين دكتر يوسف رشيدي که پیش از این به مدت ده سال مسئولیت مذکور را بر عهده داشت، شد.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي در اين مراسم كه در محل شركت كنترل كيفيت هوای تهران برگزار شد، گفت: تعداد ايستگاه‌هاي آلودگي هوا طي 8 سال از 2 ايستگاه به 21 ايستگاه رسيده و تعداد ايستگاه‌هاي آلودگي صوتي كه 8 سال پيش وجود نداشت نیز به 45 ايستگاه رسيده است.

وي با اعلام اين كه علاوه بر مدل‌سازي آلودگي هوا، آلاينده‌هاي خاصي مانند بنزن، آزبست و ذرات معلق زير 5/2 ميكرون كه پیش از این مورد غفلت قرار گرفته بود، در چند سال اخير مورد توجه قرار گرفته، افزود: افكار عمومي نسبت به موضوع آلودگي هوا حساس شده و در حال حاضر مهم‌ترين مسأله و دغدغه مردم تهران آلودگي هواست.

آلودگی غالب تهران ذرات معلق ریز است

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه آلودگي هوا دشمن شماره يك مردم تهران است، اظهار كرد: با كار كارشناسي و علمي و با اطلاع‌رساني گسترده و دقيق بايد گام‌هاي بلندی را براي مقابله با اين دشمن شهر تهران و شهروندان آن برداریم و نسبت به احياي تنفسی پايتخت اقدام كنيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه تهران و مردم آن از آلودگي هوا رنج مي‌برند و بايد نسبت به پاك‌سازي اين شهر و زودن آن از آلودگي اقدام كنيم، تصريح كرد: در اين ميان به صورت مستمر بايد نسبت به توليد اطلاعات در حوزه آلودگي‌هاي زيست محيطي اقدام نماييم.

وي با تأكيد بر اين كه بايد منشاء اصلي توليد انواع آلودگي‌ها از جمله ذرات معلق زير 5/2 ميكرون به عنوان آلاينده غالب شناسايي شود، اضافه كرد: در اين ميان مي‌بايست نسبت به كشف ناشناخته‌هاي زيست محيطي كه ممكن است گستره آن به هوا محدود نباشد و خاك و منابع زير زميني را نيز شامل شود، توجه ويژه داشته باشيم.

 

توجه ویژه شورای شهر به موضوع آلودگی هوای تهران

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه آموزش و اطلاع­رساني در موضوعات شهري از جمله موضوع آلودگي هوا بسيار مهم است، اظهار كرد: مردم بايد از اتفاقاتي كه اطرافشان مي‌افتد، آگاه باشند و آن‌ها را نسبت به رويدادهايی که پيرامونشان رخ مي‌دهد، سهيم و شريك كنيم.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه آلودگي هواي تهران منشاء انساني دارد، تصريح كرد: علاوه بر آموزش مردم، شناخت ناشناخته‌ها و توليد اطلاعات، بايد به تصميم گيرندگان نیز تلنگر زده شود، چرا که مسئوليت مجموعه‌هاي تخصصي اين است كه تكرار كننده صرف منويات مديران نباشند بلكه به موقع آلارم داده و به مسئولان هشدار دهند.

وي در پايان با تاكيد بر اين كه اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران توجه جدي به موضوع آلودگي هواي تهران و ساز و كارهاي كنترلي به منظور اندازه‌گيري و پايش اين آلودگي‌ها دارند، اضافه كرد: خوشبختانه موضوع اهميت سلامت مردم تهران و ضرورت تامين آن، موضوعي است كه شهردار محترم تهران و شوراي شهر اجماع كاملي در آن دارند.

گفتني است دكتر وحيد حسيني استاد دانشگاه صنعتي شريف كه به عنوان مديرعامل جدید شركت كنترل كيفيت هوا انتخاب شده، پيش از اين مسئوليت رياست هيات مديره اين شركت را بر عهده داشت و در حكم جداگانه‌اي مهندس رضا شهيدزاده قائم مقام اداره كل مهندسي و ايمني ترافيك شهرداري تهران به عنوان قائم مقام شركت مذكور آغاز به كار کرد و دكتر يوسف رشيدي نيز با حكم رييس سازمان حفاظت محيط زيست در این سازمان مشغول به كار شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: