جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 فروردين 1394     
تغییر رنگ پرچم طالبان در بدخشان

فارس: «عبدالرئوف انعامی» دبیر پارلمان افغانستان با اشاره به وضع نامطلوب امنیتی در ولایت بدخشان اعلام کرد: شهروندان ولایت بدخشان مصمم به مقابله در برابر تروریست‌ها هستند و قصد خرید سلاح را دارند.

انعامی افزود: از یک ماه قبل با افزایش بی‌توجهی دولت به تحرکات نظامی تروریست‌ها، شوراهای قومی ولایت بدخشان به قصد مقابله با تروریست‌ها دست به خرید اسلحه زده و حاضرند در برابر تروریست‌ها بجنگند.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت امنیتی ولایت بدخشان بحرانی شده، گفت: شهروندان ولایت بدخشان اطلاعاتی در مورد هویت حامیان تروریست‌ها ندارند.

عدم حمایت دولت مرکزی علت کشته شدن نظامیان است

دبیر پارلمان افغانستان با اشاره به زمزمه‌های کشته شدن ده‌ها نظامی افغانستان به دست تروریست‌ها در این ولایت اعلام کرد: به دلیل بی‌توجهی مسئولان امنیتی کابل 31 نظامی توسط طالبان سربریده شده و 14 نفر دیگر نیز در درگیری با تروریست‌ها زخمی شدند.

وی ضمن پذیرش اینکه این افراد جزء نظامیان افغانستان بودند، تأکید کرد: در این درگیری 70 سلاح، 7 خودرو  و 4 تانک نیروهای نظامی به دست طالبان افتاده است.

وی دلیل این شکست نیروهای افغانستان در ولایت بدخشان را نرسیدن کمک‌های هوایی به این نیروها دانست و گفت: ناامنی‌ها و کشته شدن این نظامیان روحیه بیشتری به شهروندان ولایت بدخشان می‌دهد تا در برابر تروریست‌ها وارد عمل شوند.

این عضو پارلمان افغانستان اقدام احتمالی شهروندان بدخشان در برابر تروریست‌ها را برای دولت کابل نیز خطرناک توصیف کرد و گفت: در صورت که آنان اسلحه خریداری کنند، دیگر حاضر به پذیرش والی، فرمانده و وجود ادارات دولتی در این ولایت نخواهند شد.

تغییر پرچم سفید تروریست‌ها به سیاه

انعامی در ادامه با تأکید بر اینکه تمام گروه‌های تروریستی توسط خارجی‌ها با اهداف مشخص ایجاد شده و این گروه‌ها نیز بر ضد منافع و مصالح افغانستان فعالیت کرده و رفاه و آسایش همگانی را از بین می‌برند، اظهار داشت: برای مردم فرقی ندارد که تروریست‌ها و دشمنان آنان مربوط به کدام گروه هستند.

انعامی افزود: بر اساس گزارش‌های مردمی طالبان در حال تبدیل لباس و شعار خود به لباس و شعار داعش هستند و به نظر می‌رسد طالبان این ولایت می‌خواهند جزء گروه داعش باشند.

وی با تأکید بر اینکه میان گروه‌های تروریستی افراد خارجی نیز حضور دارند، گفت: حدود 400 تروریست خارجی میان تروریست‌های داخلی در ولایت بدخشان فعالیت دارند.

دبیر پارلمان افغانستان با تأکید بر اینکه آمار تروریست‌ها در این ولایت میان یک هزار تا یک هزار و 200 نفر هستند، این رقم را ناچیز دانست و دلیل فعالیت گسترده آنان را انسجام و انگیزه جنگی در برابر دولت و ضعف کابل برای نابودی آنان عنوان کرد.

بی‌توجهی‌ها زمینه‌ساز سقوط بدخشان می‌شود

این نماینده مردم ولایت بدخشان در پارلمان با اشاره به اینکه از 5 سال قبل آنان درخواست‌هایی برای بهبود امنیت به مقامات امنیتی و سیاسی دولت مرکزی دادند، اظهار داشت: تاکنون هیچ اقدام جدی در واکنش به این درخواست‌ها نشده است.

عبدالرئوف انعامی گفت: در صورت که بی‌توجهی‌های دولت کابل همچنان ادامه داشته باشد، بدون شک بدخشان به دست تروریست‌ها سقوط خواهد کرد، مگر اینکه مردم به صورت مستقل دست به کار شده و با تروریست‌ها مبارزه کنند.

انعامی در بخش پایانی سخنان خود از دولت کابل خواست که امنیت مردم بدخشان را تأمین کند و کشته شده 31 نیروی نظامی را هشداری دانسته تا در برابر این تروریست‌ها اقدامات جدی صورت گیرد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: