جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 26 فروردين 1394     
شعار وزارت تعاون از زبان ربیعی

 فارس: علی ربیعی با اشاره اینکه در هر سه بخش مرتبط با تعاون، کار و رفاه اجتماعی متفاوت از سال‌های گذشته عمل کرده‌ایم، اظهار داشت:‌ در حوزه رفاه اقدامات خوبی انجام شد و بیش از 8 میلیون نفر بیمه شدند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن طرح جایگزین مسکن مهر به زودی رونمایی خواهد شد، گفت: در این طرح کار کارشناسی بسیاری با حضور اقتصاددانان، جامعه‌شناسان و زمین‌شناسان انجام شده است که معضل مسکن قشر مستضعف را برطرف خواهد کرد.

ربیعی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تأمین اجتماعی تصریح کرد: این صندوق 4 هزار میلیارد تومان کسری داشت و توانستیم مشکلات آن را تا کمترین میزان کاهش دهیم.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات در دولت فعلی ایجاد گفت‌وگوهای اجتماعی پیرامون رفاه بود که خوشبختانه در خصوص توزیع و پوشش بیمه‌ای سبد امنیت غذایی 40 میلیون نفر ساماندهی شدند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به طرح تکاپو و اقدامات انجام شده در راستای ایجاد اشتغال، گفت: بحث اشتغال بزرگ در بنگاه‌های کوچک و متوسط را دنبال می‌کنیم که خوشبختانه رهبری هم در صحبت‌ها‌ی‌شان به بنگاه‌های کوچک اشاره داشتند.

ربیعی درباره شعار امسال وزارتخانه گفت: «گفت‌وگوی اجتماعی پیرامون تعاون» شعاری است که در کنار آن هدف «از طریق تعاون اشتغال ایجاد می‌کنیم تا به رفاه برسیم» را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: رفع فقر و محرومیت در جامعه باید در قالب تعاون هدف‌گذاری شود بنابراین به جای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ باید از مشارکت عمومی جامعه توسط تعاونی‌ها بهره‌مند شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید براینکه باید ذهنیت نسبت به تعاون تغییر کند، گفت: برای تحول در این بخش با استانداران تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم تا به تعاونی‌ها به شکلی جذاب‌تر برای مردم که در زندگی آنها ملموس باشد توجه شود.

ربیعی گفت: در بحث مسکن حمایتی بخشی را به تعاونی‌ها اختصاص خواهیم داد و از این ظرفیت قطعاً استفاده می‌کنیم. علاوه بر این صندوق‌های مسکن در قالب تعاونی‌ها پیگیری می‌شود.

وی با تأکید براینکه باید اشکال جدیدی از تعاونی‌ها را رونمایی کنیم، افزود: در کنار این مسئله با تعاونی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل ایجاد شود و به نوعی مرکز مطالعات منطقه‌ای تعاون در ایران پایه‌گذاری شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اختصاص منابع جدید به احیای بخش تعاونی پویا و فعال برای افزایش رفاه بیشتر مردم خبر داد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: