جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 فروردين 1394     
اجراي نرخ هاي جديد كرايه تاكسي ها در تهران

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز ،مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: توزیع برچسب ها و اجرای نرخ های جدید کرایه تاکسی برای سال 94 تکمیل و اجرا شده است.

میثم مظفر در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران افزود: براساس نامه رسمی فرمانداری تهران، توزیع برچسب‌ها و اجرای نرخ های جدید کرایه تاکسی برای سال 94 باید از 15 فروردین اجرا می شد اما با برنامه ریزی های از پیش تعیین شده توانستیم بسیار زودتر از تاریخ سال های قبل آن را تکمیل کنیم.

وی گفت: هم اکنون همه تاکسی های تهران دارای برچسب های نرخ جدید کرایه هستند و تاکسیمترهای همه تاکسی ها هم برای نرخ های جدید تنظیم شده است.

مظفر ادامه داد: این اقدام در مقایسه با سال‌های گذشته به صورت ارتقائی و رو به جلو اجرا شد به طوری که در سال های گذشته تا چند ماه بعد از سال جدید اجرا می شد.

وی همچنین وجود پاره ای ناهماهنگی در فاصله چند روز نخست اجرای طرح را طبیعی دانست و گفت: رئیس و چند تن از اعضای شورای شهر از عملکرد مناسب سازمان تاکسیرانی در این امر قدردانی کردند.

مظفر همچنین از همشهریان خواست در صورتی مشاهده نکردن برچسب نرخ های جدید بر روی شیشه جلوی تاکسی ها موارد را از طریق سامانه 1888 اطلاع و پیگیری کنند.

وی همچنین در خصوص پول های خرد در نرخ کرایه تاکسی ها افزود: امسال در هیچ خطی بیست و پنج تومانی نداریم و نرخ خط ها تقریبا رند شده است.

مظفر همچنین در خصوص تاکسی هایی که دارای تاکسیمتر هستند، گفت: مبنای محاسبه کرایه در این گونه تاکسی ها تاکسیمتر است و تاکسی‌مترها هم بر اساس متر و کیلومتر و فرمول ریاضی عمل می کنند که به ناچار در نرخ کرایه ها رقم های اعشاری نیز مشاهده می شود که در این باره انتظار ما از راننده تاکسی این است که این نرخ ها را رند کند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرتهران همچنین از اجرای آزمایشی 100 تاکسی که به صورت پرداخت الکترونیکی فعالیت می کنند خبر داد و افزود: در برخی از خطوط منطقه 5 این 100 تاکسی از طریق کارت بلیط ها و پرداخت الکترونیکی فعالیت می کنند و با سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک های عامل، پرداخت الکترونیکی و کارتی در همه خطوط تاکسیرانی شهر تهران در دستور کار جدی امسال است.

مظفر همچنین در خصوص به کارگیری مجدد رانندگان تاکسی بازنشسته و ممنوعیت به کارگیری دو شغله ها در تاکسیرانی، گفت: پس از استعلام از وزارت کشور اعلام شده است که بازنشستگی تاکسیرانان شامل دو شغله بودن نیست و بازنشستگان تاکسیران می توانند با رعایت قوانین جاری به فعالیت خود ادامه دهند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: