جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 فروردين 1394     
شناسایی بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی برای نور‌پردازی

به گزارش گروه عمران شهری شهرداری نیوز،مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از شناسایی بیش از ۳۰۰ بنای تاریخی به منظور نور‌پردازی جداره‌های آن خبر داد و گفت: این بنا‌ها در محورهایی که به منظور بهبود فضاهای شهری و احیای زندگی شبانه در نظر گرفته شده است، قرار دارد.

جمال کامیاب با اشاره به اینکه این بنا‌ها در منطقه ۱۲ که بافت تاریخی شهر تهران در آن قراردارد، شناسایی شده است، افزود: حسب دستور شهردار تهران در خصوص توجه ویژه به موضوع بافت‌های تاریخی، شناسایی این بنا‌ها از سوی تیم کار‌شناسی مجرب در معاونت فنی سازمان انجام شده است که این تیم ضمن شناسایی این بنا‌ها در خصوص تهیه طرح‌های مطالعاتی تعدادی از اقدام کرده است. 

به گفته وی این تیم با تعیین اهداف و معیارهای مشخص بناهای واجد ارزش منطقه که قابلیت نور‌پردازی بر روی جداره‌های آن وجود دارد را شناسایی کرده است که این بنا‌ها غالبا ثبت ملی شده و ارزش فرامنطقه‌ای دارند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه صرفا شناسایی این بنا‌ها از سوی این تیم انجام نشده است، گفت: تمامی بناهای شناسایی شده به صورت محوری و شبکه‌ای در نظر گرفته شده است تا با آگهی نسبت به قرار گرفت بنا‌ها در یک مسیر و انجام نور‌پردازی بر روی جداره‌های آن، فضای شهری نمود بهتری پیدا کند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: