جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 25 فروردين 1394     
به فرزندان دستور ندهید

ایسنا: یک استاد حوزه و دانشگاه برخورد لجاجت‎آمیز افراد در خانواده را یکی از عوامل مهم پرخاشگری فرزندان دانست و گفت: باید والدین آگاهی کامل درخصوص شیوه‎های صحیح تربیتی را فرا گرفته باشند چرا که در صورت عدم آگاهی موجب برهم زدن شخصیت فرد در آینده می‌شوند.

حجت‎الاسلام دوست‎علی محمدی،اظهار کرد: یکی از نشانه‎های سلامت بلوغ در افراد رسیدن به اقتدار و استقلال است که در این ارتباط مشاهده افرادی که با والدین خود بر سر موضوعات مختلف به اختلاف برمی‏‌خورند حاکی از عدم شناخت والدین از این مقطع تربیتی فرزندان‌شان است.

وی افزود: در روانشناسی اسلامی زندگی فرد از زمان تولد به سه بخش هفت سال تقسیم می‌شود که هفت سال اول، زمان فرمانروایی کودک است که شامل تولد تا 7 سالگی است. هفت سال دوم، زمان فرمانبرداری است که از سن هفت تا 14 سالگی است و هفت سال سوم، سن 14 تا 20 سالگی است که با تأمل در این کلمات و معنای مفهومی هر یک می‎توان اطلاعات خوبی از این بخش‎ها کسب کرد.

این مشاور دینی در دانشگاه زنجان تصریح کرد: والدین در سن 14 تا 20 سالگی لجاجت بیشتری نسبت به فعالیت‎های فرزندان‌شان دارند که این لجاجت در برابر استقلال فرزندان‌شان خودنمایی می‎کند. در این مقطع تربیتی که مهمترین دوره تربیتی فرزندان محسوب می‌شود در صورت عدم آگاهی، فاصله گرفتن فرد از والدین بروز پیدا می‌کند و در نتیجه افراد پرخاشگری را شیوه کاری خود برای رسیدن به هدف‎های خود قرار می‌دهند.

وی افزود: شیوه بیان مطلب یکی از مهارت‎های مهم در ابراز خواسته والدین در برابر فرزندان محسوب می‌شود و باید همواره مراقب باشیم که در برابر فرزندان‌مان از الفاظ دستوری استفاده نکنیم.

محمدی تصریح کرد: برقراری رابطه دوستانه با اعضای خانواده به خصوص رابطه والدین با فرزندان باید به گونه‎ای باشد که فرد همواره والدین خود را دوستی مهم و نزدیک به‌خود به‌شمار آورد.

وی خاطرنشان کرد: مشورت کردن با فرزندان در امور مختلف موجب رشد شخصیت آنها می‌شود. پس از همان ابتدا باید برای آموختن حس مشارکت، فرزندان‌مان را در جمع و امور سهیم کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: