جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
ارتش سعودی در مرز یمن/تصاویر

ابنا: ارتش رژیم سعودی نیروهای نظامی و تجهیزات خود را به گذرگاه «طوال» در مرز با یمن ارسال کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند که روز یکشنبه دو فروند تانک سعودی به گذرگاه مرزی «طوال» نزدیک شدند تا برای انجام هرگونه حمله احتمالی آماده باشند.

این منبع آگاه افزود: ارتش عربستان از رئیس گمرک طوال خواسته است تا محل سکونتی برای نظامیان سعودی در مدت اقامتشان در منطقه فراهم کند.

این در حالی است که روز شنبه وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه‌ای، فرمان بستن دو گذرگاه مرزی «علب» و «خضراء» را صادر کرده بود.

گذرگاه مرزی طوال که عربستان را به یمن متصل می‌کند، از مهم‌ترین گذرگاه‌های میان دو کشور است که برای مبادلات تجاری استفاده می‌شود. از این گذرگاه حدود ۶۰ درصد کالاهای یمنی به عربستان صادر و نیز بسیاری از عمره‌گذاران یمنی از این مسیر به سفر حج مشرف می‌شوند.

از سوی دیگر سرتیپ احمد العسیری سخنگوی ائتلاف ضد یمن از استقرار بالگردهای آپاچی در مرز یمن خبر داد و گفت: ما با توپخانه و جنگنده‌های (بالگرد) آپاچی با اوضاع برخورد کردیم.

این بالگردهای توپدار پس از آن وارد عملیات شدند که انصارالله یک قرارگاه مرزی واقع در منطقه نجران در جنوب غربی عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع عربستان پیش‌تر از کشته شدن سه سرباز ارتش در یک حمله خمپاره انصار الله در جریان یک تبادل آتش خبر داده بودند.

خبرنگاران خبرگزاری فرانسه، تانک‌ها، توپخانه و نفر برهای زرهی عربستان سعودی را دیده‌اند که از هفته گذشته در نزدیکی مرز جنوب غربی این کشور مستقر شده‌اند.

براساس این گزارش، پادشاهی سعودی از ۲۶ مارس گذشته ائتلافی عربی با نام «توفان قاطعیت» به راه انداخته است تا بتواند مواضع جنبش انصارالله یمن را هدف قرار دهند.














درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: