جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
توسعه ارتباطات مترادف با توسعه پایدار است

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون شهردار تهران در آستانه نخستين دورنگاه مدیران روابط عمومی در سال 94 كه صبح روز سه‌شنبه 25 فروردين برگزار مي‌شود، گفت: ارتباطات و روابط عمومي در عصر جديد به عنوان عنصري ارزشمند و حيات بخش به پديده‌اي در ابعاد كلان و رسالتي كلان‌تر و به نمادي اجتماعي تبديل شده و برخي صاحب نظران، توسعه ارتباطات در هر جامعه را با توسعه پايدار آن جامعه مترادف مي‌دانند.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: واقعيت اين است كه هزاره سوم بدون ارتباطات بسط‌ يافته و علمي، قابل توصيف نيست و اصحاب روابط عمومي، معماران به حق جامعه جديد به شمار مي‌آيند و شناسايي عصر نوين، بدون روابط عمومي‌اي كه مشاركتي معنادار را بين سازمان و مخاطبان آن شكل مي‌دهد، امكان‌پذير نيست.

وي با اشاره به اين كه روابط عمومي بايد از اين توانمندي برخوردار باشد كه ساختار جديد توليد كند، اظهار كرد: شايد مهم‌ترين ويژگي روابط عمومي، عنصر آفرينش، خلاقيت و نوآوري است و بر اين اساس، روابط عمومي نوين نبايد به اصطلاح چسبندگي داشته باشد و ضمن اين كه وقايع روز را مي‌بيند، بايد بتواند از روزمرگي فاصله گرفته و دوردست‌ها را نيز نگاه كند.

مهندس تشكري هاشمي با بيان اين كه يك مديريت ارتباطات، همزمان مديري آينده‌نگر، استراتژيك، برنامه‌ريز، اجرايي و عملياتي، تمام‌وقت، مردم‌مدار، مشاركت‌جو و حتي مدير بحران و ريسك است، تصريح كرد: در جهان امروز به درستي عصر ارتباطات نام گرفته، مديري موفق است كه به اصطلاح مديري ارتباطاتي باشد و اين موفقيت با يك روابط عمومي اثربخش و كارآمد كه به ويژگي‌هاي مذكور آراسته و مجهز باشد، حاصل مي‌شود.

وي با اعلام اين كه زمان تفكرات محدود و جزء‌نگر در ارتباطات سپري شده، اضافه كرد: اين دوران، دوره شناخت محيط پيراموني و انتقال ديدگاه‌‌های مديران به فراسوي سازمان‌ها با اسم رمز سازمان شفاف است كه روابط عمومي در اين شفافيت، نقش اول را ايفا مي‌نمايد.

معاون شهردار تهران در پايان با تأكيد بر اين که اصلی ترين رویکرد مديريت شهری، اجراي كمپين «آسمان آبي‌ - زمين پاك» است، خاطرنشان كرد: اين كمپين كه در مجموعه حمل و نقل و ترافيك با محوريت «خط سفيد» برگزار مي‌شود، اصلاح و تغيير رفتارهاي ترافيكي شهروندان را به عنوان مهم ترین هدف دستور كار دارد و اين مهم با همدلي مردم و همزباني خانواده بزرگ ارتباطات از اصحاب رسانه گرفته تا كارگزاران روابط عمومي، حاصل مي‌شود.

گفتني است نخستين جلسه روابط عمومي‌هاي شهرداري تهران در سال 94 تحت عنوان دورنگاه ارتباطات تهران شهر به ميزباني معاونت حمل و نفل و ترافيك شهرداري تهران، صبح روز سه‌شنبه 25 فروردين در محل خانه هنرمندان ايران برگزار مي‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: