جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
نفت به مرز ۵۸ دلار رسید

تسنیم: قیمت جهانی نفت در جریان معاملات امروز اندکی افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۵۷ دلار ۸۹ سنت معامله شد.

به گزارش رویترز، در حالیکه تجار پیش بینی کرده اند که تولید نفت آمریکا به دلیل کاهش سکوهای حفاری کاهش یابد، قیمت نفت پس از جلسه همراه با افزایش روز جمعه، امروز نیز اندکی رشد داشت، اما تحلیلگران هشدار دادند که عوامل پایه ای بازار همچنان ضعیف هستند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 2 سنت افزایش نسبت به جلسه پیش به 57 دلار و 89 سنت رسید، در حالی که قیمت نفت خام آمریکا نیز با 14 سنت افزایش به 51 دلار و 78 سنت رسید.
بانک ای ان زد در یادداشتی نوشت، هرچند قیمت ها ممکن نیست کاهش بیشتری را شاهد باشد، اما احتمال افزایش قابل توجه قیمت نیز بعید به نظر می رسد.
«هرچند علائمی ابتدایی از بهبود تقاضا و کاهش تعداد سکوهای نفت به پایین ترین رقم از سال 2010 تاکنون وجود دارد، اما فزونی عرضه ای که هم اکنون در بازار وجود دارد و ناشی از بالا رفتن حجم ذخایر نفت خام آمریکا و رسیدن رقم تولید عربستان به سطحی بی سابقه است، موجب خواهد شد تا هرگونه افزایشی محدود باشد.»

دیگر تحلیلگران حتی محتاط تر بودند و هشدار دادند که عوامل پایه ای عرضه و تقاضا در حال بدتر شدن است.

مورگان استنلی نیز در یادداشتی نوشت: «عوامل پایه ای بازار جهانی نفت از ابتدای امسال تاکنون کاملا قوی بوده، اما ما اکنون شاهد نشانه هایی هستیم حاکی از اینکه بازارهای فیزیکی در حال تضعیف شدن هستند. میزان سود پالایش نفت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با توجه به اینکه  میزان سفرها با خودرو در آمریکا در هفته های آتی کاهش خواهد یافت، و تقاضا برای تولید به صورت فصلی در حال کاهش است... ما انتظار داریم که تقاضا برای نفت خام غیر آمریکایی کاهش یابد.»

این بانک افرود، تولید کشورهایی مانند لیبی، عربستان و روسیه و کاهش تقاضا برای نفت از سوی کشورهای غرب آفریقا نیز عواملی هستند که نشان دهنده ضعیف بودن عوامل پایه ای بازار می باشند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: