جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 24 فروردين 1394     
باید سایه دولت از بخش تولید و صنعت خودرو کم شود

 به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت :  در حال حاضر بخش عمده ای از مشکلات صنعت خودرو داخلی است به همین جهت ابتدا باید پیش از پرداختن به تاثیر توافقات اخیر و رفع تحریم ها بر صنعت خودرو ، مسائل و موانع داخلی با توجه به پتانسیل های موجود در این بخش از صنعت برطرف شود.

بهروز نعمتی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به لزوم خصوصی سازی در صنعت خودرو ایران افزود :  آنچه که امروز باید در جریان تولید و صنعت خودرو مورد توجه جدی قرار گیرد خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو است که در صورتی که به این سمت حرکت شود بخش عمده ای از مشکلات صنعت خودرو ایران رفع خواهد شد.

وی تصریح کرد : هر چند بخشی از مشکلات صنعت خودرو ناشی از تحریم ها و فعالیت های هسته ای است اما به نظر می رسد بخش عمده ای از مسائل و مشکلات ناشی از تحریم ها و مشکلات داخلی است .

وی گفت : باید در جریان خصوصی سازی صنعت خودرو ، سایه دولت از بخش های تولید و صنعتی کم شود قطعا با این اقدام بخش زیادی از مسائل صنعت خودرو حل خواهد شد البته توافقات هسته ای نیز می تواند پتانسیل خوبی برای حوزه تولید و صنعت فراهم نماید.

وی با توجه به امکان حضور شرکت های خارجی پس از توافقات هسته ای گفت : به نظر نمی رسد حضور شرکتهای خارجی نیز با توجه به مشکلات موجود تاثیر چندانی در صنعت خودرو و اوضاع صنعت قطعه سازی کشور داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون برخی از قطعات چینی با برند تولیدکنندگان داخلی  عرضه می شود ، اظهار داشت  : چنانچه صنعت خودرو به سمت و سویی واگذاری به بخش خصوصی نرود شرایط فعلی حاکم بر صنعت خودرو و قطعه سازی ادامه خواهد داشت و با حضور برندهای برتر خودروسازی دنیا نیز اتفاقی در صنعت خودرو ایران رخ نخواهد داد .

نعمتی افزود : در صورت افزایش اعتماد سازی و فعال سازی بخش خصوصی و همچنین ورود برند های خوش نام و معتبر به بازار صنعت و اجرایی شدن وعده ها و برنامه های دولت در خصوص بهبود فضای کسب و کار ، بسیاری از مسائل صنعت و تولید داخل حل خواهد شد.

وی گفت :  باید فضای داخل برای فعالیت بخش خصوصی فراهم شود متاسفانه هم اکنون بسیاری از اعضای هیات مدیره شرکت های خودروساز همچنان وابسته به دولت هستند  با این شرایط قطعا با رفع تحریم ها نیز هیچ اتفاقی در صنعت خودرو رخ نخواهد داد.

وی اظهار داشت : باید صنعت خودرو به بخش خصوصی سپرده شود و اگر قرار است برند سازی جدیدی  نیز صورت گیرد باید توسط بخش خصوصی محقق شود و با استفاده از فضای موجود خصوصی سازی واقعی در صنعت خودرو شکل گیرد.

نماینده همدان و اسدآباد در مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد : برای افزایش سرمایه گذاری در صنعت خودرو باید  ضمن تشویق سرمایه گذاران خارجی ، از سرمایه گذاران بخش خصوصی در داخل  نیز حمایت  جدی شود .

نعمتی همچنین به موضوع تاثیر توافقات بر قیمت خودرو در داخل اشاره کرد و  گفت : تا زمانی که دولت در قیمت ها دخالت دارد با توافقات هسته ای نیز هیچ فضای رقابتی در این صنعت ایجاد نگردیده  و تغییر قیمتی نیز در  صنعت خودرو رخ نخواهد داد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: