جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 فروردين 1394     
شهرداری تهران به دنبال ایجاد امکانات برابر در شهر برای بانوان است

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی شهرداری نیوز،معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برنقش بانوان در پیشرفت و ارتقاء شهر تاکید کرد و گفت: شهرداری به دنبال آن است که حضور زنان برای فعالیت اجتماعی در خانه های تسنیم پر رنگ تر باشد.

حجت الاسلام میثم امرودی با اشاره به برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی در مناطق اظهار کرد: برنامه های گرامیداشت هفته زن را از روز چهارشنبه هفته گذشته در 22 منطقه آغاز کرده ایم و همایش های متعددی در حال برگزاری است. این در حالی است که برنامه تجلیل از زنان نخبه و خانواده معزز شهدا و ایثارگران  را داشتیم به طوری که  برگزاری نگین آفرینش بهانه خوبی بود تا زنان موفق به عنوان الگو در سطح جامعه مطرح شوند .

وی خاطرنشان کرد: در طول این هفته برنامه های متفاوتی را در سطح شهر تهران شاهد هستیم. این در حالی است که یادواره 7200 شهید زن را در سطح کشور داشته ایم که ما نیز در بهشت زهرا(س) برای حدود 700 شهید زن این یادواره را برگزار کردیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص انتخاب بانوان شاخص شهر تهران نیز گفت: شاخصه های زنانی که در عرصه های مختلف هنری ، فرهنگی و علمی زحمت می کشند و کسانی که در زندگیشان موفق بوده اند با دیگر بانوان تفاوتی هایی دارند. طبیعتا همسر شهیدی که  فرزند شهید و  خواهر دو شهید  است و در این بستر به دنیا می آید و فرزندان نیکو کار و متعهد و حافظ قرآن  تربیت می کند به طور حتم فاصله زیادی با سایر بانوان دارد.

وی افزود: در حوزه هنری نگین آفرینش هم هیات داوران سعی کرد جلسات متعددی را برگزار کند و با استفاده از سیستم مویرگی سطح شهر تهران شاخصه ها اعلام و 600 نفر از برجستگان سطح تهران در این برنامه شرکت کردند.

حجت الاسلام امرودی تصریح کرد: بانوان به هیچ وجه برابر آقایان نیستند و خداوند ویژگی هایی در خلقت به بانوان داده است که به مردها داده نشده و آن ویژگی جهان خلقت، مادر بودن و خصلت های عاطفی ویژه مادران است. از این رو شهرداری تهران با توجه به اینکه  تعداد خانم ها در سطح تهران برابر آقایان است تلاش می کند هر امکان و فضایی که برای شهروندان آماده می کند امکاناتی هم به صورت ویژه نیز برای بانوان مهیا شود و امکانات برابر در شهر برای بانوان وجود داشته باشد.

 معاون امور اجتماعی و فرهنگی اعلام کرد: مطالعات نشان داده بانوان فرصت بیشتری برای تاثیرگذاری در حوزه های فرهنگی، دینی و اجتماعی جامعه دارند و می توان گفت زنان یکی از اهرم های مهم جامعه در انتخاب سبک زندگی و تاثیرات اجتماعی و فرهنگ شهروندی هستند و شهرداری تهران تلاش دارد تا در خانه های تسنیم از فرصت های این قشر موثر در خانواده ها بهره مند شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: