جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 23 فروردين 1394     
آغاز هفته زمين پاك با شعار "همدلی با طبیعت برای زمین پاک"از دوم ارديبهشت

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رييس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران از برگزاري هفته زمين پاك در ارديبهشت ماه خبر داد و گفت: از روز دوم ارديبهشت ماه برنامه هاي متعددي در پايتخت براي گراميداشت هفته زمين پاك اجرا مي شود.

دكتر علي محمد شاعري با اعلام اين خبر اظهار داشت: مراسم روز جهاني زمين پاک هر ساله در 22 آوريل مصادف با 2 ارديبهشت ماه در سراسرجهان برگزار مي شود كه در اين راستا با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری به نام "همدلی و همزبانی دولت و مردم"، هفته زمین پاک ،  با شعار"همدلی با طبیعت برای زمین پاک" برگزار خواهد شد.

وي با بيان اينكه دستور العمل هفته زمين پاك به منظور ايجاد آگاهي و اطلاع رساني به شهروندان و جلوگيري از تخريب محيط زيست به طور عام و آلودگي زمين به طور خاص به مناطق 22 گانه ابلاغ شده است افزود: برگزاري برنامه بسیج پاک سازی، راه اندازی جشنواره هاي آموزشي و فرهنگسازی در یکی از مبادی کوهستانی، روددره ها، بوستانهای شهری و مکانهای شاخص زیست محیطی توسط هر یک از مناطق 22گانه از جمله برنامه هاي پيش بيني شده است.

شاعري به توزیع کیسه های زیست تخریب پذیر در مراسم پاکسازی اشاره و بيان كرد: برگزاری همایشهای آموزشي شهروند محور با محوریت کاهش تولید و تفکیک پسماندها در سطح مناطق 22گانه در راستای کمپین آسمان آبی- زمین پاک در یکی از روزهای هفته ،برگزاری کارگاههای آموزشی با محوریت کاهش و تفکیک پسماند در سطح محلات 374 گانه در طول هفته از ديگر دستورالعمل هاي ابلاغ شده به مناطق است.

وي اضافه كرد: تقدير، تشويق و ترغيب سازمانهاي مردم نهاد فعال و شهروندان و مسئولان  موثر در زمينه محيط زيست ،نصب بنر و اطلاع رساني دقيق و شفاف به شهروندان در حوزه آلودگي هاي محيط زيست و خطرات ناشي از آن  با استفاده از كليه ظرفيتهاي شهرداري تهران و كنترل منابع آلاینده صنعتی و كارگاهي در محدوده شهر تهران و اخطار جدي به صنايع و كارگاههایي كه استانداردهاي لازم جهت دفع پساب، فاضلاب و سایر آلاينده هاي زيست محيطي را رعايت نمي كنند از ديگر محورهاي پيش بيني شده براي هفته زمين پاك است.

وي اظهار اميدواري كرد كه با همکاری و تعامل سازنده بین مسوولان و شهروندان آرزوی داشتن آسمان آبی و زمین پاک تحقق يابد.

شاعري خاطر نشان کرد: به طور حتم با افزایش آگاهی اجتماعی و توانمند سازی شهروندان ، رفتارهای زیست محیطی بهبود پیدا کرده و ارتقا می یابد بنابراین در وهله اول باید سطح آگاهی شهروندان و مسوولان را بالا ببریم.

شاعری با بیان اینکه مشکل اساسی ما در رفتار زیست محیطی شهروندان و مسوولان نهفته است گفت: کلید اصلی حل معضل الودگی هوا ، آب و خاک در دستان شهروندان است و دستیابی به شهری سالم و پاک، تنها با مشارکت فعال مردم در حفظ محیط زیست میسر می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: