جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 فروردين 1394     
معاینه فنی منجر به کاهش 12درصدی تصادفات جاده ای شده است

به گزارش گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز،مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران از مراجعه بیش از 27هزار خودرو به مراکز معاینه فنی طی 15 روز نخست سال جاری خبر داد .

ولی الله آذروش با اشاره به نقش معاینه فنی در کاهش تصادفات جاده ای گفت: طی نوروز امسال شاهد کاهش 12 درصدی تصادفات جاده ای بوده ایم و این مهم تاکید بر معاینه فنی را نشان می دهد.

به گفته وی بدون تردید تشدید کنترل معاینه فنی خودروهای مشمول در جاده ها توسط پلیس راهور و احساس مسئولیت شهروندان در اخذ معاینه فنی قبل از سفرهای نوروزی در کاهش تصادفات نقش بسیار بسزائی داشته است.

وی با اشاره به اینکه طی 15روز نخست سال جاری 27هزار و 176 دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده اند که از این تعداد 78 درصد آن در مراجعه اول و 22 درصد در مراجعات بعدی پس از رفع ایراد موفق به اخذ معاینه فنی شده اند .

وی در ادامه با اشاره به اینکه براساس آمار مراکز 27 درصد از خودروهای مردودی از تست آلایندگی، 18 درصد از آزمون همراستایی چرخها، 5 درصد از آزمون کمک فنر، 11 درصد از آزمون ترمز و 39 درصد از کنترل عیوب ظاهری دارای نقص بوده اند و پس از رفع ایراد در مراجعات بعدی موفق به اخذ معاینه فنی شده اند.

آذروش تاکید کرد: با توجه به آنکه در ایام نزدیک به سفرهای نوروزی و تابستانی به علت افزایش مراجعات میزان معطلی خودروها جهت اخذ معاینه فنی افزایش می یابد لذا به شهروندان توصیه می گردد در همین ایام که مراکز خلوت می باشند جهت اخذ معاینه فنی خودرو خود جهت به حداقل رسیدن زمان توقف و معطلی در مراکز، مراجعه نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: