جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 فروردين 1394     
با اهتمام مناطق در پایان سال جاری شاهد افزایش تفکیک پسماند در مبدا خواهیم بود

به گزارش گروه مناطق 22 گانه شهرداری نیوز،به منظور اجرای هر چه مطلوب تر تفکیک پسماند در مبدا در مناطق و با عنایت به تأکید شهردار تهران بر اجرای دقیق کلیه فعالیت‌ها و الزامات آن، سومین دوره جلسه طرح تفکیک در مبدأ در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران برگزار شد.

طی سومین دوره از جلسات درخصوص طرح تفکیک در مبدأ که با حضور مهندس باقر صاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری، دکتر جعفری، مدیر عامل، مهندس هوشیار، معاون هماهنگی و ارزیابی امور مناطق و کار‌شناسان سازمان مدیریت پسماند و معاونین امور شهری، روسای ادارت پسماند و شهرداران نواحی مناطق۱۲، ۱۳، ۱۵، ۲۰، ۲۱ و ۲۲برگزار شد ، برنامه‌ها و راهکارهای اجرای هر چه مطلوب‌تر طرح تفکیک از مبدا در نواحی مورد نظر ارائه شد.

مهندس باقر صاد در این جلسه ضمن خیر مقدم به حاضرین و قدردانی از فعالیت های انجام شده در خصوص تفکیک پسماند در مبدا، ازنتایج به دست آمده از تبلیغات رسانه‌ای (صدا و سیما) و همچنین فعالیت های گروه های هدف نظیر ائمه جماعات، سمن‌های زیست محیطی و... ابراز خشنودی نموده و تاثیر تبلیغات رسانه‌ای در ارتقای فرهنگی شهروندان را مثبت ارزیابی کرد.

قائم مقام معاونت خدمات شهری با تاکید بر ضرورت همکاری و تعامل مناطق با محوریت نواحی در اجرای مطلوب طرح جدا سازی پسماند در مبدا، عزم استوار شهرداران نواحی در انجام این طرح را گامی بزرگ در راستای تحقق تصمیم آسمان آبی و زمین پاک دانست.

حسین جعفری ، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند نیز ضمن اشاره به تاکیدات شهردار تهران در زمینه تفکیک پسماند در مبدا خاطر نشان کرد: این طرح به عنوان یکی از طرح های اولویت دار شهرداری در دو مرحله به صورت پایلوت در کلیه مناطق اجرا شده و در کلیه نواحی ۱۲۳ گانه با همکاری شهرداران نواحی طرح جامع و مناسبی را درخصوص تفکیک پسماند در مبدا آماده نموده که در این مرحله در صورت اهتمام و تلاش هر چه بیشتر نواحی شاهد بازدهی بیشتر و افزایش تفکیک پسماند در مبدا خواهیم بود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با تاکید بر ضرورت اعتماد سازی، جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد نظیر NGO‌ها و سمن‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد: ارزیابی و پایش این طرح در کلیه مراحل توسط سازمان مدیریت پسماند و عملیاتی نمودن آن توسط مناطق و شهرداران نواحی بوده که با اهتمام جدی مناطق در اجرایی نمودن این طرح ما در پایان سال شاهد افزایش قابل توجه تفکیک پسماند در مبدا خواهیم بود.

وی در ادامه به همکاری صدا و سیما خصو صا در برنامه‌های کودک و نوجوان اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش و فرهنگ سازی به گروه‌های کودک و نوجوان بیشترین تاثیر را داشته و لذا تمرکز بخش وسیعی از فعالیت های سازمان بر این رده  سنی خواهد بود.

دکتر جعفری با تاکید به برگزاری مستمر و منظم جلسات در مناطق با حضور مدیران شهری نواحی، همفکری و تعامل مناطق با سازمان مدیریت پسماند را اساسی‌ترین گام در در خصوص اجرای بهینه تفکیک از مبدا عنوان کرد.

در پایان این جلسه نیز  مسئولان و روسای ادارات پسماند مناطق آخرین اقدامات فرهنگی و اجتماعی و فعالیت های انجام شده در مناطق در خصوص تفکیک پسماند در مبدا ارائه کردند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: