جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 فروردين 1394     
خواستار کاهش قیمت و افزایش کیفیت خودرو هستیم

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت : با نهایی شدن توافقات هسته ای قطعا در روند مبادلات ارزی و بانکی و همچنین بهبود شرایط  واردات و صادرات و تامین قطعات خودرو تسهیل و گره گشایی خواهد شد.

ناصر عاشوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : مسلما تمام این موارد نیز در قیمت تمام شده تولید اثر گذاشته و موجب کاهش قیمت و رونق بازار خودرو داخل خواهد شد.

وی تصریح کرد : البته در قانون اساسی پیش بینی شده است که باید توافقات به تایید مجلس شورای اسلامی هم برسد اما قطعا در راستای توافقات و مذاکرات اخیر گره گشایی هایی زیادی خصوصا در صنعت خودرو صورت خواهد گرفت .

وی با اشاره به روند مذاکرات اخیر تاکید کرد : با وجود اینکه در مذاکرات اخیر مقدماتی فراهم شده اما تاکنون موافقت نامه ای تنظیم نشده بنابراین تا سه ماه آینده مذاکرات ادامه یافته تا نتیجه نهایی حاصل شود.

وی افزود : به هر جهت پیش بینی می شود با فضای ایجاد شده مبادلات پولی و بانکی به خوبی انجام و در این راستا توان مالی و اقتصادی شرکتها افزایش یابد.

نماینده فومن و شفت در خانه ملت با اشاره به تاثیر توافقات اخیر در افزایش کیفیت تولید خودرو در داخل تصریح کرد : امید است توافقات هسته ای طی روزها و ماههای آینده به نتیجه نهایی برسد قطعا با نهایی شدن این توافقات تاثیر زیادی در صنعت خودرو خواهد داشت.

عاشوری همچنین با توجه به تاثیر توافقات اخیر بر تسهیل واردات اظهار داشت : نهایی شدن توافقات تامین بخشی از مواد و قطعات مورد نیاز خودروسازان از خارج را تسهیل نموده و در نهایت در  افزایش تولید و رشد نقدینگی خودروسازان اثر گذار خواهد بود.

وی گفت : البته پس از توافقات و تسهیل در واردات باید برای کنترل و نظارت بر واردات برنامه ریزی جدی شود و تا موجب افزایش واردا ت در این راستا نباشیم.

وی اظهار داشت : آنچه مسلم است توافقات هسته ای موجب روان سازی در جریان تولید شده و این مساله در قیمت ها نیز اثر گذار خواهد بود اما تنها این مساله در قیمت ها موثر نیست و گزینه های بسیاری در این راستا اثر گذار است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: