جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 22 فروردين 1394     
تقويت ناوگان اتوبوسراني پايتخت با 264 اتوبوس تندرو و برقي

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مديركل برنامه‌ريزي و توسعه شهري معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران از تقويت ناوگان اتوبوسراني پايتخت با 200 دستگاه اتوبوس دوكابين تندرو و 64 دستگاه اتوبوس دوكابين برقي در سال جديد خبر داد و گفت: علاوه بر اين، 18 ميليارد تومان اعتبار نيز به منظور بازسازي كامل اتوبوس‌هاي فرسوده شركت واحد اتوبوسراني در نظر گرفته شده است.

مهندس مسعود رنجبريان افزود: توسعه و نوسازي ناوگان اتوبوسراني در قالب خريد اتوبوس‌هاي جديد، بازسازي اتوبوس‌هاي فرسوده و نوسازي ميني‌بوس‌هاي فرسوده براي سال جديد، در دستور كار اين معاونت قرار دارد.

وي با اشاره به كاهش سن فرسودگي اتوبوس‌ها از 10 سال به 8 سال بر اساس مصوبه هيأت وزيران در سال 90، اظهار كرد: بر اين اساس، بيش از دو هزار دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان اتوبوسراني پايتخت بايد از رده خارج شوند كه در صورت اختصاص اتوبوس از سوي دولت به شهرداري تهران كه از سال 90 تا كنون متوقف شده، مي‌توان به خروج بخشي از اتوبوس‌هاي فرسوده از چرخه خدمات‌رساني اميدوار بود.

رنجبريان با بيان اين كه خروج ميني‌بوس‌هاي فرسوده از چرخه حمل و نقل عمومي، يكي از دغدغه‌هاي اين معاونت است، تصريح كرد: 1200 دستگاه ميني‌بوس كه آلايندگي بسيار بالايي توليد مي‌كنند و عمر تمامي آن‌ها بين 20 تا 25 سال است در تهران در حال فعاليت هستند.

وي با اشاره به اين كه در سال جديد، نسبت به تجهيز 450 دستگاه اتوبوس ديزلي در تهران به فيلتر جذب دوده اقدام خواهد شد، اظهار كرد: نصب اين وسيله مهم و ضروري، در كاهش آلايندگي اتوبوس‌ها و افزايش سلامت شهر و شهروندان بسيار مؤثر است.

رنجبريان با بيان اين كه از سوي شوراي محترم اسلامي شهر تهران در سال جاري، 450 ميليارد تومان اعتبار براي شركت واحد اتوبوسراني در نظر گرفته شده، تصريح كرد: اين در حالي است كه از سوي مجلس، تنها 170 ميليارد تومان بابت پرداخت يارانه بليت اتوبوس براي شهرهاي كل كشور تصويب شده كه اگر 30 درصد آن يعني 51 ميليارد تومان نيز به شهرداري تهران اختصاص پيدا كند، اعتباري كه مديريت شهري براي ناوگان اتوبوسراني پايتخت در نظر گرفته، به 9 برابر اعتبار دولت مي‌رسد.

وي با اعلام اين كه دولت براي كمك به توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي بايد نسبت به پرداخت 82 و نيم درصد از هزينه خريد اتوبوس‌هاي شهري اقدام كند، تأكيد كرد: در قانون بودجه سال 93، ظرفيت قانوني بسيار خوبي ايجاد شد تا بتوان از بند «ق» تبصره دو ماده واحده قانون بودجه براي كاهش مصرف انرژي جهت توسعه و نوسازي ناوگان اتوبوسراني استفاده شود.

مديركل برنامه‌ريزي معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در پايان با تأكيد بر اين كه بر اساس مصوبه شوراي اقتصاد، مقرر است طي پنج سال، تعداد 17 هزار دستگاه اتوبوس به شهرداري‌هاي كل كشور تحويل داده شود، خاطرنشان كرد: در صورتي كه 30 درصد اين تعداد نيز به شهر تهران اختصاص پيدا كند، مي‌توانيم اميدوار باشيم ظرف مدت پنج سال، 5100 دستگاه اتوبوس يعني هر سال بيش از يك‌هزار دستگاه اتوبوس به تهران تحويل داده شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: