جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 فروردين 1394     
ارسال فیلم جنجالی به کره/عکس

مهر: گزارش ها حاکی از آن است که هزاران نسخه از فیلم کمدی جنجالی «مصاحبه» با بالون وارد خاک کره شمالی شده است.

به گزارش بی بی سی، به گفته لی مین بوک فعال و پناهنده سیاسی، هزاران نسخه دی وی دی از این فیلم با بالون از مرزهای این کشور گذشته اند.

لی مین بوک ادعا کرده است که دی وی دی ها را همراه چند بسته دلار آمریکا و اعلامیه هایی در انتقاد از رژیم کیم جونگ اون با بالون به آن سوی مرز کره شمالی فرستاده است.


 
مدت کوتاهی پس از ساخت فیلم «مصاحبه» در شرکت سونی در آمریکا، کامپیوترهای این شرکت مورد حمله سایبری قرار گرفت و هزاران ایمیل از کارمندان این شرکت هک شد. سپس سینماهای نمایش دهنده این فیلم مورد تهدید تروریستی قرار گرفت.

شرکت سونی پس از تهدیدهای تروریستی، اکران و پخش فیلم «مصاحبه» را متوقف کرد ولی چون با اتهام محدودکردن آزادی بیان روبه رو شد، در تصمیم خود تجدید نظر کرد و این فیلم را در سینماهایی محدود در آمریکا به نمایش در آورد و در اینترنت هم به فروش رساند که با فروش خوبی مواجه شد.

اف بی آی گفته است که کره شمالی پشت این هک و تهدیدها بوده است ولی کره شمالی این اتهام ها را رد می کند.

لی به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته است: من چند هزار نسخه از فیلم و حدود یک میلیون اعلامیه را در روز یکشنبه حوالی مرز غربی کره شمالی با بالون به آن سوی مرز فرستادم.

لی می گوید که از نظر او این فیلم خنده دار نیست ولی دلیل مخالفت کره شمالی با آن این است که در این فیلم، رهبر کره به شکل یک آدم و نه خدا به تصویر کشیده شده است.

در سال های گذشته، فعالان کره جنوبی به امید تشویق مردم کره شمالی برای اینکه در برابر رهبر کره شمالی بایستند، با بالون، اشیای گوناگونی را فرستاده اند که به نظر آنها زندگی واقعی را بیرون این کشور نشان می دهد.

کره شمالی همواره از دولت کره جنوبی خواسته است که این بالون ها را متوقف کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: