جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 20 فروردين 1394     
آمریکا به یمن سلاح ارسال می کند

مهر: برخی گزارش‌های منتشر شده نشان از ارسال سلاح آمریکا به یمن برای تقویت نقش خود در حمله ائتلاف عربستان به این کشور حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی "مک‌کلاچی"، مقامات نظامی آمریکا اعلام کرده‌اند که این کشور گام‌های اولیه را برای ارسال سلاح به یمن برداشته است. استیو وارن، سخنگوی ارتش آمریکا در همین رابطه تاکید کرده است که بمب و مهمات بخشی از این سلاح‌ها هستند و البته سلاح‌های هدایت شونده نیز در میان آن وجود دارد تا جبران عدم حضور نیروهای زمینی عربستان و اعضای ائتلاف در این حمله بشود.

علاوه بر این تعدادی از پرسنل نظامی آمریکا نیز در عربستان به سر می‌برند و در طرح موسوم به "مرکز همجوشی مشترک" مشارکت کنند. یک مقام نظامی که خواست نامش فاش نشود، در این‌باره گفته است که سم باندی، ژنرال ارتش آمریکا فرماندهی این نیروها را بر عهده دارد. این نیروها در روز 26 مارس دو خلبان جنگنده‌های عربستانی که جنگنده‌شان سقوط کرده بود را نجات دادند.

در بخش پایانی این گزارش آمده است: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در اظهارات خود بر حمایت آمریکا از بمباران یمن توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان تاکید و اعلام کرد که این حملات با هدف از بین بردن نگرانی‌های امنیتی در مناطق مرزی یمن انجام می‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: