جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 فروردين 1394     
برنامه ریزی به منظور توسعه کارهای اجتماعی و ایجابی در ستاد توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

به گزارش شهرداری نیوز،شهردار تهران گفت: امسال برنامه ها و تصمیمات در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حرکت اجتماعی و در بخش توسعه کارهای اجتماعی و ایجابی متمرکز است. 

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در «ششمین جشن بزرگ یاران کوثر» که در محل سالن همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار شد، تاکید کرد: به عنوان یک خدمتگزار در مجموعه شهرداری تهران بدون هیچ منتی وظیفه خودم می دانم که در خدمت شما باشم، مخصوصا امسال که حتما برنامه ها و تصمیمات ما در ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در حرکت اجتماعی و در بخش توسعه کارهای اجتماعی و ایجابی متمرکز شده است.

وی ادامه داد: در بخش آسیب های اجتماعی که وظیفه داریم اقداماتی را در زمینه اعتیاد، طلاق و... انجام دهیم و همچنین در بخش ایجابی به منظور توسعه و پیشرفت کارهای زنان سرپرست خانوار برنامه های بسیار مفصلی داریم. از این رو به جرات بخش عمده ای از وقت من در امسال در این حوزه سپری خواهد شد تا توفیق خدمت بیشتر به این بخش از حرکت های اجتماعی و فرهنگی را داشته باشیم.

شهردار تهران با بیان اینکه باید به سمتی برویم که تنها به فکر خودمان نباشیم، خطاب به زنان سرپرست خانوار گفت: شما با باورهایی که دارید می توانید کمک کنید تا بقیه مشکلاتی که در این حوزه در شهر داریم با کمک شما پیگیری شود. این کار به تنهایی از دست سازمان و کارمندان شهرداری بر نمی آید بلکه ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار باید این فرصت را فراهم کند و در این مسیر سازمان رفاه و خدمات اجتماعی و معاونت امورر اجتماعی و فرهنگی نیز بسیج شوند تا از ظرفیت های یکدیگر استفاده کنیم و  کار جهشی را در این حوزه انجام دهیم. به گونه ای که آثار و برکات آن را هم در زندگی خودمان و هم در شهر ببینیم و حس کنیم و بقیه شهرهای کشور نیز از این الگو بگیرند.

محمدباقر قالیباف تاکید کرد: نباید منتظر این باشیم که کسی به ما  کمک کند بلکه بعد از اینکه همه وجود و امید خود را به خدا بستیم، باید به توانایی های شخص خودمان اعتماد کرده و به دیگران کمک کنیم چرا که رمز گره گشایی از کار خودمان این است که از کار دیگران گره گشایی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در گردهمایی شاغلان مراکز مهارت آموزی و بازارچه های خود اشتغالی کوثر تاکید کرد: بنده توفیق دارم که هر سال در چنین نشستی و همچنین در جمع با صفا و با نشاط تر فرزندان شما حضور داشته باشم. وقتی این بچه ها را می بینم تا هفته ها آن نشاط، روحیه و امید را همراه خود دارم و رفع خستگی می کنم.  امسال نیز در این جمع حضور پیدا کرده ام تا سنگینی کار را بیشتر حس کنم.

شهردار تهران یادآور شد: به این ترتیب مشکلات، زخم زبان ها و طعنه هایی که در طول روزها می بینیم و می شنویم برای ما شیرین شده و در آینده قابل تحمل تر می شود، چرا که کاری که انجام می دهیم بر اساس احساس وظیفه ما است و توفیقی است که خداوند به ما عطا کرده است بنابر این شکر این نعمت الهی آن است که بنده و امثال بنده تلاش مضاعف تری برای شما انجام دهیم.

وی خاطر نشان ساخت: همه ما نباید از اعماق وجودمان جز به خدا به کس دیگری دل ببندیم و شریکی برای این دلبستگی غیر از خدا بگیریم؛ راز موفقیت و اینکه نعمات الهی در بعد مادی و معنوی برای ما گره گشایی کند آن است که در درون خودمان جز خدا کسی را نشناسیم، آن موقع است که درهای رحمت الهی بر چنین بندگانی باز می شود.

دکتر قالیباف افزود: محال است خداوند بنده ای را خلق کند ولی او را هدایت نکند و رزق او را ندهد، این به شرطی است که جز به خدا به کس دیگری فکر نکنیم. در این شرایط هرچه سر راه ما آمد خیر و صلاح و موفقیت و پیروزی ما است.

شهردار تهران در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم مهم ترین هدف و ماموریت خود که بالا بردن مهارت های زندگی در همه ابعاد است را با کمک شما پیش ببریم.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: