جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 19 فروردين 1394     
چرا ترافیک برای ما ضرر دارد ؟

العالم: پژوهشگران، با زیر نظر گرفتن زندگی آمریکایی ها دریافتند که برخی از مردم این کشور، به سبب ترافیک های طولانی، سالانه 90 ساعت از عمر را در خودرو هدر می دهند.

به نوشته پایگاه اینترنتی "هلث.کام" نشستن به مدت های طولانی در خودرو و قطار، پیامدهای ناگواری برای سلامتی و بدن دارد که از میان آن ها می توان به موارد ذیر اشاره کرد:

افزایش وزن
بر اساس پژوهش های صورت گرفته در سال 2012 و همچنین پژوهش دیگری که در سال 2014، انجام شد، هر قدر مدت ماندن در ترافیک افزایش یابد، زمینه چاقی دوچندان می شود. بر اساس یافته های این پژوهش، کسانی که از خودروهای شخصی استفاده می کردند، در مقایسه با کسانی که پیاده به محل کار خود می رفتند یا از موتورسیکلت و وسایل نقلیه عمومی استفاده می کردند، 5.5 تا 6.6 پاوند، بیشتر اضافه وزن پیدا کردند.

کمردرد و گردن درد

بر اساس نظرسنجی که موسسه گالوپ در سال 2010، انجام داد، یک سوم از کسانی که 90 دقیقه از وقت خود را در خودروها می گذرانند، از کمردرد و گردن درد رنج می برند.

تاثیرگذاری بر روحیه

بر اساس پژوهشی که دانشگاه ایست آنجلیا در سال گذشته میلادی انجام داد، کسانی که از خودروهای شخصی برای تردد استفاده می کنند، در مقایسه با کسانی که پیاده روی می کنند یا از دوچرخه استفاده می کنند، کمتر از زندگی لذت می برند. اما کسانی که از وسایل حمل و نقل عمومی، اتوبوس ها و قطارها استفاده می کنند، از تجربه های مثبتی هنگام ارتباط با دیگر مسافران بهره مند شده اند که برای آنان روحیه بخش بوده است.

فشار عصبی و خستگی مفرط

کسانی که بیش از نیم ساعت از وقت خود را در وسایل حمل و نقل می گذرانند، در مقایسه با کسانی که وقت خود را در خودروها نمی گذرانند، بیشتر در معرض استرس قرار می گیرند.

قرار گرفتن در معرض آلودگی

بر اساس یک پژوهش هلندی، کسانی که از دوچرخه استفاده می کنند، بیش از سایرین در معرض آلودگی هستند با این حال مزایای دوچرخه سواری 9 برابر بیشتر از زیان های آن هستند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: