جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 فروردين 1394     
احتمال واردات مشروط شکر

مهر: معاون وزیرجهادکشاورزی با بیان اینکه هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از سوی وزرات‌ جهاد برای واردات شکرخام صادر نشده است، گفت: متقاضیان واردات باید تضمین دهند که محصول وارداتی هیچ‌گونه رسوبی در بازار داخلی نکند.

عباس کشاورز در مورد اظهارات دبیر انجمن کارخانجات تصفیه‌کنندگان شکر خام مبنی بر اینکه وزارت جهادکشاورزی با واردات شکر خام به‌صورت موقت و برای تصفیه در کارخانجات تصفیه شکر خام و صادرات دوباره این محصول به خارج از کشور موافقت کرده است، اظهارداشت: وزارت جهادکشاورزی به شرط اینکه محصول وارداتی هیچ‌گونه رسوبی در بازار داخلی نکند و برای این امر تضمین وجود داشته باشد، به صورت اصولی موافق است.

معاون وزیرجهادکشاورزی با تاکید بر اینکه برای بازار داخل به هیچ وجه نیازی به واردات نیست و هیچ گرمی از محصول وارداتی نباید به بازار داخل تزریق شود، گفت: باید برای این مساله تضمین‌هایی ایجاد شود و اگر شرایط مذکور فراهم گردد این امر می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد نه اینکه الان اجازه واردات می‌دهیم.

کشاورز با اشاره به اینکه این یک موافقت مشروط اصولی است، خاطرنشان کرد: دستور وزیر جهادکشاورزی این است که واردات شکرخام به شرط اینکه رسوبی در بازار داخلی نداشته باشد، قابل بررسی و اقدام است.

وی با بیان اینکه هنوز این ضمانت به وزارت جهاد کشاورزی داده نشده است، افزود: متقاضیان  واردات باید در این زمینه تضمین دهند و موجبات کار را فراهم کنند چرا که این اقدام سابقه درخشانی ندارد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از سوی وزرات‌خانه مذکور در این زمینه صادر نشده است.

تصمیمی برای واردات برنج نداریم

کشاورز در مورد احتمال از سرگیری واردات برنج از هند نیز گفت: ما هنوز چنین تصمیمی نگرفته‌ایم.

وی در مورد در مورد سفر هیات هندی برای مذاکره با ایرانی‌ها در مورد از سرگیری تجارت برنج با ایران اظهارداشت: حدس بنده این است که سفر آن‌ها برای رفع مشکلات بهداشتی و اختلافات مربوط به آلودگی برنج‌های هندی و دیدار با مسئولان وزارت بهداشت یا سازمان استاندارد در این زمینه بوده است.

این مقام مسئول در وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به این پرسش که واردات برنج تا چه زمانی ممنوع است؟ افزود: فعلا شرایط بازار متعادل است و کمبودی احساس نمی‌شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: