جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 ارديبهشت 1393     
رصد خودکار تونل امیرکبیر با 58 دوربین

 

با افتتاح تونل امیرکبیر از امروز شهروندان می توانند حدفاصل بازار تهران تا بزرگراه امام علی (ع) را تنها در 4 دقیقه طی کنند.
شهرنوشت: مازیار حسینی معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران امروز در مراسم بهره برداری از تونل امیرکبیر که چهارمین تونل ترافیکی شهر تهران استT ضمن خیرمقدم به همشهریان، شورایاری ها، روحانیت و همچنین شهردار تهران گفت: خدارا شاکریم که در آستانه میلاد حضرت علی (ع) تونلی که به نام رادمرد این سرزمین (امیرکبیر) نام نهاده  شده را افتتاح می کنیم .

وی به سابقه مطالعات تونل امیرکبیر اشاره و اظهارکرد: زمانی که ساخت بزرگراه امام علی(ع) در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفت، تونل امیرکبیر تخلیه کننده بازار قلمداد شد. به طوری که این تونل انتهای خیابان ری و سه راه امین حضور را به بزرگراه امام علی (ع) متصل می کند تا بدین ترتیب بار ترافیکی محدوده بازار تخلیه شود .

حسینی با بیان اینکه اجرای این پروژه کار دشواری بود، افزود: پوسته طرح در بزرگراه امام علی(ع) تصویب شده بود ومردم در این محور ساخت و ساز کرده بودند. از سوی دیگر خاک اینجا سست و ناپایدار بود و سطح آب نیز متغیر و بالا به حساب می آمد، بنابراین عملیات دشواری را برای اجرای این پروژه پیش رو داشتیم .

معاون شهردار تهران اضافه کرد: تونل امیرکبیر همانند تونل نیایش به صورت آب بند کامل احداث شده و علاوه بر بهره گیری از لایه های آب بند و سیستم های زهکش که خشک بودن تونل در طول دوره بهره برداری را تضمین می کند، شبکه جمع آوری و هدایت آبهای سطحی آن نیز از ویژگی های فنی خاصی برخوردار است .

وی تصریح کرد: دراین معبر زیرزمینی 9 راه خروجی تعبیه شده است که با بهره گیری از 6 درب دسترسی به تونل جنوبی و سه شفت خروجی به تراز صفر وظیفه تهویه اضطراری شهروندان در مواقع بحرانی را برعهده دارد .

حسینی خاطرنشان کرد: ما روش های متعددی مانند روش اتریشی و... را در عملیات اجرای تونل امیرکبیر به کار برده ایم و تلاش گسترده ای جهت حفظ ایمنی بافت های مسکونی موجود صورت گرفته است .

حسینی با بیان اینکه با زیربار ترافیک رفتن تونل امیرکبیر حجم زیادی از ترافیک منطقه بازار و معابر و شریان های اصلی موجود در مناطق مرکزی پایتخت به بزرگراه امام علی(ع) هدایت می شود، گفت: در واقع تونل امیرکبیر تونلی ایمن برای شهروندان است که خوشبختانه درهنگام اجرای عملیات نیز هیچ حادثه ای در این پروژه پیش نیامد .

وی با بیان اینکه شاخه شمالی تونل حدود 2.7 کیلومتر طول دارد،تصریح کرد: شاخه جنوبی 3.5 کیلومتر است و خیابان کرمان هم در دست توسعه قرار دارد .

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شاخه جنوبی تونل از سه راه امین حضور به خیابان کرمان متصل خواهد شد، اظهارداشت: به محض اینکه در حوزه شهرسازی عملیات پوسته خیابان کرمان انجام شود، تونل تا میدان کلانتری کارکرد ترافیکی پیدا می کند .

حسینی اضافه کرد: این تونل جزو تونل های ایمن شهری است و کاملا هوشمند طراحی شده و 58 دوربین ثابت و غیرثابت تمامی اتفاقات داخل تونل را به طور خودکار ثبت می کند.

وی با بیان اینکه بحث آتش نشانی در اینجا به طور ویژه پیگیری شده است، تصریح کرد : حدود 42 دستگاه جت فن و چهارهزار و 450 متر لوله آتش نشانی در داخل تونل به کار گرفته شده است .

معاون شهردار تهران در ادامه خاطرنشان کرد: با بهره برداری از تونل امیرکبیر شهروندان مسیر بازار تهران تا بزرگراه امام علی (ع) را با احتساب سرعت مجاز ظرف 4 دقیقه طی می کنند.

حسینی در خاتمه ضمن عذرخواهی و تشکر از همسایگان این پروژه گفت: امیدواریم این تونل که امروز و دراین روز مبارک به بهره برداری رسیده است برای مردم هم مبارک باشد .



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: