جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 فروردين 1394     
النصر با مامور امنیتی در تهران!

فارس: فدراسیون فوتبال عربستان، اخیرا تصمیم گرفته که به همراه کاروان تیم‌های فوتبالش در لیگ قهرمانان آسیا که به ایران می‌آیند، یک فرستاده امنیتی ارسال کند. همچنین در اقدامی تعجب برانگیزتر، فدراسیون فوتبال این کشور، از هفته پیش، از کمیته امنیتی AFC خواسته تا امنیت عمومی شهر‌هایی که تیم‌های عربستان در آن‌ها به انجام بازی خواهند پرداخت، تضمین کند. نکته مهم این‌جا است که عربستان این اقدامات را بسیار هم در رسانه‌هایش تبلیغ کرده است.

این اقدام سعودی ها و جو سازی های رسانه‌ای در حالی انجام می شود که ایران در سال های اخیر میزبانی تورنمنت های مهم ورزشی را بر عهده داشته است. از جمله میزبانی مسابقات لیگ جهانی والیبال که کشورهای صربستان، آلمان، برزیل، لهستان و ... به تهران آمدند و با رضایتمندی هم کشورمان را ترک کردند.

مسابقات تکواندوی جام باشگاه های آسیا در تهران و مسابقات قهرمانی غرب آسیا در رشته ووشو به میزبانی زاهدان برگزار شد که میهمانان هم با خرسندی ایران را به مقصد کشورشان ترک کردند.

مسابقات جام یادگار امام خمینی و جام تختی در رشته کشتی آزاد و فرنگی که به میزبانی کرمانشاه و مشهد با حضور 13 کشور برگزار شد و ایران به خوبی میزبانی کرد که در همین مسابقان جام تختی 14 کشور از سرتاسر جهان به ایران آمدند که این اتفاق بی نظیر بود و به خوبی برگزار شد.

در همین رشته، مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی به میزبان ایران در ورزشگاه 12 هزار نفری برگزار شد و کشورهای روسیه، آذربایجان، ترکیه، مجارستان، سوئد و ... به تهران آمدند با رضایت کشورمان را ترک کردند. این میزبانی به حدی مطلوب بود که روس‌ها و آمریکایی ها به اتحادیه جهانی کشتی نامه ارسال کردند و از میزبانی خوب کشورمان تقدیر و تشکر کردند.

علاوه بر این، ایران هر ساله مسابقات مهمی را میزبانی می کند، بدون آنکه مشکلی به وجود آید، اما گویا این اتفاق برای سعودی ها خوشایند نیست و هر ساله با شروع لیگ قهرمانان آسیا و زمانی که قرار است تیم های عربستانی با نماینده های ایرانی روبه‌رو شوند بحث های حاشیه ای و غیر واقعی از جمله مسایل امنیتی در کشورمان را مطرح می کنند.

آنها برای وجود امنیت در ایران به AFC نامه می زنند غافل از این که پیش از فدراسیون های جهانی ورزشی متعددی از میزبانی خوب کشورمان و وجود امنیت بالا در ایران،‌از ما تشکر کرده‌اند.

ربط دادن مسایل سیاسی به ورزش سناریوی نخ نما شده ای است به نظر می رسد سعودی ها همچنان از آن استفاده می کنند و به خیلی مبتدیانه آن را در سانه‌هایشان تبلیغ می کنند. اگر قرار است بحثی از امنیت به میان آید، باید نماینده‌های ایران برای سفر به عربستان از AFC استعلام امنیت بگیرند چرا که این کشور این روزها در حال جنگ با یمن است و شرایط می طلبد که چنین کاری در دستور کار قرار بگیرد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: