جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 18 فروردين 1394     
کشف ساندویچ بستنی در مریخ!

مهر: مریخ نورد کنجکاری که این روزها مهمترین سامانه روباتیکی فعال در این سیاره به شمار می آید، همچنان به حرکت خود ادامه می دهد که طی آن به عوارض جالب توجهی می رسد.

صخره هایی که در تازه ترین تصاویر به دست آمده از کنجکاوی دیده می شود، دارای لبه های عجیبی به ارتفاع تا ۶ سانتیمتر هستند که در دل آنها رگه های معدنی روشن و تیره دیده می شود.

«لیندا کا» از اعضای تیم مأموریت مریخ نورد کنجکاوی از دانشگاه تنسی در این خصوص گفت: بسیاری از این صخره ها شبیه ساندویچ های بستنی هستند، لبه هایی تاریک با محتویاتی روشن در میان آنها است.

به گفته این محقق، این مواد گویای نکات زیادی هستند. به عقیده وی می توان آنها را برجای مانده از مایعات نسل دومی دانست که پس از شکل گیری صخره های اطراف آنها در این سیاره پدید آمده است.

مریخ نورد کنجکاوی که ابعادی درحدود یک خودرو دارد در آگوست ۲۰۱۲ سطح مریخ را لمس کرد. هدف اصلی این مأموریت تشخیص دقیق این نکته بود که آیا در مریخ حیات میکروبی وجود دارد یا نه؟

حفاری هایی که این مریخ نورد در سیاره مرموز انجام داده کمک زیادی به دانشمندان در دستیابی به درک بهتری از ساختار مریخ کرده است. آنها امیدوارند که در آینده باز هم این حفاری ها ادامه یابد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: