جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 فروردين 1394     
مرز خسروی بازگشایی شد

ایسنا: مرز خسروی پس از ماه‌ها بسته بودن، به روی زائرین عتبات عالیات بازگشایی شد.

افشین رضایی فرماندار قصر شیرین، با تایید این خبر، اظهارکرد: با تلاش استاندار و نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و پیگیرهای انجام شده، بازگشایی مرز خسروی 28 اسفند سال گذشته از سوی وزارت کشور ابلاغ شد و در حال حاضر افراد دارای ویزا و کاروان‌های زیارتی می توانند از این مرز تردد کنند.

وی با بیان اینکه پایانه مسافری مرز خسروی جزو پایانه‌های مرزی بزرگ خاورمیانه است، گفت: امکان تردد روزانه 10 هزار نفر از این پایانه وجود دارد.

رضایی راه دسترسی مناسب و امکانات اقامتی خوب در شهرستان قصرشیرین را از مزیت‌های تردد زائرین عتبات عالیات از مرز خسروی عنوان کرد و گفت: 14 هتل و مهمان پذیر در قصرشیرین وجود دارد که می‌توانند خدمات مناسبی را به زائرین ارائه دهند.

وی با بیان اینکه از خرداد 1392 به دلیل وقوع حادثه تروریستی در کشور عراق برای زائرین کشورمان با تصمیم شورای امنیت ملی مرز خسروی بسته شد، گفت: از آن تاریخ تردد به صورت کاروانی از این مرز ممنوع شد، البته روزانه 100 تا 150 نفر به صورت انفرادی از این مرز تردد می کردند.

وی گفت: از ابتدای سال گذشته با تلاش استاندار و نماینده قصرشیرین پیگیری‌های زیادی جهت بازگشایی مرز خسروی صورت گرفت و 180 نماینده نیز در نامه‌ای خواستار بازگشایی مرز خسروی شدند. همچنین با توجه به حضور انبوه زائرین عتبات عالیات در اربعین سال گذشته در مرز مهران و عدم توان پاسخگویی مناسب به این زائرین، لزوم نیاز به بازگشایی مرز خسروی را مشخص ساخت.

رضایی ادامه داد: در حال حاضر این مرز بازگشایی شده و امکان تردد برای تمام افراد دارای ویزا و کاروان‌های زیارتی از مرز خسروی وجود دارد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: