جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 ارديبهشت 1393     
اولویت «فرهنگ سازی» نسبت به "اتوبان سازی"

تشکری هاشمی: دلیل 50 درصد مشکلات ترافیکی رفتارهای رانندگی است

حجت السلام امرودی: مهندسی فرهنگی به کمک فرهنگ سازی ترافیک می آید

به گزارش شهرداری نیوز،در نشست مشترک معاونان حمل و نقل و ترافیک و امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، استفاده از تمامی ظرفیت های اطلاع رسانی شهر از جمله ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی به مثابه یک رسانه در راستای فرهنگ-سازی در حوزه ترافیک مورد تأکید قرار گرفت.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این جلسه با تأکید بر این که تاکسی، اتوبوس و مترو هر کدام به منزله یک رسانه هستند، گفت: باید تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم و با در نظر گرفتن الزامات و اقتضائات موجود و اولویت بندی برنامه ای و بودجه ای، کارهای کم هزینه و در عین حال پر حجم و گسترده را در دستور کار خود قرار دهیم.

به گزارش روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، حجت-الاسلام والمسلمین میثم امرودی افزود: با اعمال مدیریت جهادی در قالب مدل ماتریسی، از امکانات و فضاهایی که در اختیار حمل و نقل عمومی است باید برای رسیدن به اهداف فرهنگی استفاده نماییم.

نظم در ترافیک باعث انضباط در شهر می شود

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به این که با هدایت و کنترل فعالیتی فرهنگی باید به قله های فرهنگ شهروندی که یکی از آن ها ارتقای فرهنگ ترافیک است دست پیدا کنیم، اظهار کرد: در انجام فعالیت های حوزه فرهنگ، مهندسی فرهنگی در قالب مدیریت جهادی را مورد توجه ویژه قرار خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی با بیان این که با احصای ظرفیت های بزرگی مانند مترو باید از این ظرفیت ها در جهت   فرهنگ سازی به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم، تصریح کرد: باید تلاش نماییم تا ساختار حمل و نقل شهری را کامل و استاندار وسایل نقلیه عمومی را ارتقاء دهیم.

وی با تأکید بر این که باید فهرستی از آسیب ها و تهدیدهای حوزه فرهنگ به همراه لیستی از امکانات و ظرفیت های موجود در این حوزه را شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: حرکت در جهت فرهنگسازی ترافیک باعث ایجاد نظم و انضباط در شهر و رعایت قانون از سوی شهروندان می شود.

هر دستگاه تاکسی و اتوبوس یک ظرفیت فرهنگی است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در این جلسه  ضعف در کار بین بخشی را مشکل بسیاری از فعالیت¬های اجرایی از جمله اقدامات فرهنگی دانست و گفت: تا وقتی فکر کنیم مشکل هر کس و هر دستگاه مربوط به خود آن فرد و آن مجموعه است و به ما مربوط نیست، مشکلات جامعه حل نمی-شود.

مهندس تشکری هاشمی از 80 هزار دستگاه تاکسی که روزانه 5/4 تا 5 میلیون مسافر را جابه جا می کنند و 5 هزار دستگاه اتوبوس که تقریباً همین تعداد جابه جایی را انجام می دهند، به عنوان ظرفیت های فرهنگی شهر نام برد و افزود: علاوه بر این، ایستگاه ها و قطارهای مترو نیز فضاهای فرهنگی هستند که باید در جهت فرهنگ سازی مورد استفاده قرار گیرند.

وی یکپارچه سازی هدفمند امکانات و فضاهای فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هدف گذاری و تصمیم سازی در حوزه فرهنگ سازی ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با ایجاد پل های ارتباطی بین بخش های مختلف، فعالیت های فرهنگی در حوزه ترافیک را انسجام بخشیم.

 اکمال اخلاق شهروندی از تکمیل پروژه های شهری مهم تر است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر تمرکز به یک تا سه موضوع اصلی در حوزه ترافیک و تلاش در جهت تحقق این موضوعات تأکید نمود و اظهار کرد: به عنوان متولی حمل و نقل و ترافیک پایتخت به هیچ عنوان قائل به رفع تکلیف نیستیم بلکه به انجام وظیفه، اعتقاد و باور داریم.

مهندس تشکری هاشمی 50 درصد مشکلات ترافیکی را ناشی از رفتارهای غلط دانست و تصریح کرد: با سر سوزن بهبود در رفتارهای شهروندی، میلیاردها تومان صرفه جویی می شود و بدون تردید، اکمال و تغییر اخلاق و رفتار شهروندی برای ما مهم تر از اجرا و تکمیل پروژه های عمران شهری و حمل و نقلی است.

وی در پایان با تأکید بر این که همان طور که شهردار محترم تهران نیز فرموده اند، هر اندازه اتوبان بسازیم اما فرهنگ استفاده از آن را نداشته باشیم موفق نخواهیم شد، خاطرنشان کرد: بدون تردید برای مدیریت شهری «فرهنگ سازی» نسبت به        «اتوبان سازی» از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد.

گفتنی است در این نشست مهندس ابوالفضل رفیع مدیرکل مشارکت های شهروندی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جعفرپور مشاور فرهنگی معاونت حمل و نقل و ترافیک نیز نظرات خود را در ارتباط با فرهنگ سازی در حوزه ترافیک اعلام کردند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: