جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 فروردين 1394     
کاهش قیمت خودرو به دلیل توافق هسته ای وابسته به رویکرد خودروسازان و شورای رقابت است

به گزارش گروه پارلمان شهری شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به تاثیر مثبت توافق هسته ای بر صنعت خودرو کشور گفت : در توافقاتی که صورت می پذیرد صداقت و پایبندی طرف مقابل بسیار حائز اهمیت است و در این مساله نیز اگر این مهم رعایت شود می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر صنعت خودروی کشور داشته باشد.

روح الله عباسپور در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود: در سال گذشته گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد قرارداد جدید و بسیار مهمی را برای تولید 3 مدل جدید خودرو با شرکت پژوی فرانسه با شرایط سرمایه گذاری 50 درصدی طرفین و انتقال دانش فنی و تکنولوژی به کشور منعقد کند که تنها نگرانی طرف مقابل این قرارداد نتیجه مذاکرات هسته ای بود که خوشبختانه با روند مثبت مذاکرات نتیجه بسیار خوبی برای این قرارداد پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: توافقات صورت گرفته علاوه بر صنعت خودرو می تواند در تمام بخش های اقتصادی کشور از جمله سرمایه گذاری در حوزه های نفت و انرژی و گاز نیز بسیار موثر باشد.

عباسپور در ادامه به توان بالای خودروسازان کشور اشاره کرد و افزود: خودروسازان بزرگ دنیا نگران وضعیت تحریم ها هستند و چنانچه این تحریم ها لغو شوند می توانند همکاری خوب و مثبتی را با خودروسازان کشور ما داشته باشند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص تاثیر این توافق بر قیمت ارز و خودرو تصریح کرد: اگر با این موضوع واقع بینانه برخورد شود باید قیمت ارز کاهش یابد و از سوی دیگر به دنبال بهبود وضعیت خودروسازان و افزایش تولید خودرو در کشور ، قیمت ها باید کاهش یابد ولی این موضوع بستگی به رویکرد خودروسازان و شورای رقابت دارد.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: