جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 17 فروردين 1394     
عامل کابوس‌های شبانه

ایسنا: «نیلز سندمن» نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه تورکو فنلاند گفت: این بررسی و نتایج حاصل از آن از ارتباط بین افسردگی و کابوس‌های شبانه حکایت دارد. همچنین طبق مطالعاتی که در گذشته انجام گرفته بین میزان رضایت افراد از زندگی و سلامت آنان با کابوس‌های شبانه ارتباط وجود دارد.

نتایج حاصل از این بررسی نشان می‌دهد 3.9 درصد از شرکت‌کنندگان در طول 30 روز پیش از شروع آزمایش‌ها دچار کابوس‌های شبانه بوده‌اند. همچنین مشاهده شد افرادی که از علائم شدید افسردگی و بی‌خوابی‌های مکرر رنج می‌برند به ترتیب 28.4 و 17.1 درصد گرفتار کابوس شبانه می‌شوند.

بررسی‌های بیشتر حاکی از آن است که فاکتورهای خطرزای مستقل و موثر در کابوس دیدن شامل بی‌خوابی، خستگی و داشتن نگرش منفی نسبت به خود هستند. اختلال کابوس ممکن است زمانی اتفاق افتد که کابوس‌های مکرر موجب احساس تشویش یا نارسایی در عملکرد اجتماعی و شغلی فرد شوند.

به گزارش روزنامه خلیج تایمز، متخصصان فنلاندی معتقدند از آنجایی که کابوس، بی‌خوابی و افسردگی اغلب با یکدیگر ظاهر می‌شوند این امکان وجود دارد که تمامی این مشکلات با مداخله مستقیم برای معالجه اختلال کابوس درمان شوند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: