جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 16 فروردين 1394     
رابطه مصرف تخم مرغ و دیابت

مهر: دیابت نوع ۲ به شدت در سطح جهان شیوع پیدا کرده است. تحقیقات نشان می دهد که عادات زندگی، نظیر ورزش و تغذیه، نقش مهمی در پیشرفت این بیماری ایفاء می کنند.

در تحقیق جدید دانشگاه فنلاند شرقی، رژیم غذایی ۲۳۳۲ مرد بین ۴۲ و ۶۰ سال بین سال های ۱۹۸۴ تا ۱۹۸۹ مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت. در طول پیگیری وضعیت این افراد در طول مدت ۱۹.۳ سال، ۴۳۲ مرد مبتلا به دیابت نوع ۲ تشخیص داده شدند.

در این مطالعه جدید مشخص شد که مصرف تخم مرغ با کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ و همچنین میزان پایین گلوکز خون مرتبط است. مردانی که در حدود ۴ تخم مرغ در هفته مصرف می کردند ۳۷ درصد کمتر از مردانی که تقریبا یک تخم مرغ در هفته مصرف می کردند، در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار داشتند. این ارتباط حتی بعد از در نظر گرفتن عواملی نظیر فعالیت فیزیکی، شاخص توده بدنی، سیگار کشیدن، و مصرف میوه و سبزیجات هم وجود داشت. مصرف بیش از ۴ تخم مرغ در هفته مزایای قابل توجهی دربر نداشته است.

توضیح احتمالی این مطلب این است که علاوه بر کلسترول، تخم مرغ حاوی مواد مغذی مفیدی است که می تواند مثلاً بر متابولیسم گلوکز تاثیر داشته و بدین ترتیب موجب کاهش احتمال بروز دیابت نوع ۲ شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: