جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 فروردين 1394     
زندگي در تهران را به پاریس ترجیح می دهم

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،سفیر فنلاند در تهران که براي بسياري از ترددهای خود در پایتخت کشورمان از مترو استفاده می کند، گفت: تهرانی ها مردم مهربانی هستند و به این مردم مهربان توصیه می کنم برای سفرهای روزانه خود از مترو به عنوان یک انتخاب زیست محيطی استفاده کنند و به این منظور، تهيه کارت بلیت های اعتباری را پيشنهاد مي‌كنم.

هری کمراینن افزود: اگر از من بپرسید برای زندگی تهران را انتخاب می کنم یا پاریس را ؟ حتماً می گویم تهران را چون شهر شما، شهر فوق‌العاده جذابی است و سرشار از جاذبه های طبیعی از جمله کوه های سر به فلك كشيده، طبیعت زیبا و پارک های منحصر به فرد بوده و علاوه بر این، شهر بسیار تمیز و سرسبزي است.

وی با اعلام این که هر وقت در تهران راه می روم، انگار در مسيري سبز و پاکیزه قدم بر می دارم، تأکید کرد: پارک سنگی جمشیدیه، پارک چنگلی چیتگر و پارک شهري ملت و همچنین توچال و دربند از جمله نقاط دیدنی تهران هستند و برای من که زمین را دوست دارم و به طبیعت احترام می گذارم، فضاهای طبیعی بهترین انتخاب محسوب می شوند.

تهران قشنگ تر از آن است که آلوده شود

سفیر فنلاند با اشاره به این که من دوست ندارم به هیچ عنوان آلودگی تولید كنم و ترجیح می دهم در مسیرهای کوتاه پیاده روی کرده و در مسیرهای طولانی نيز از مترو استفاده نمايم تا دی اکسید کربن كمتري را وارد هوا كنم، اظهار كرد:

هر یک از ما می توانیم تصمیم بگیریم که روی تغییر آب و هواي محل زندگي‌مان تأثیر بگذاریم و به اين منظور، بین پاکیزگی هوا و آلودگی هوا،  بدون ترديد بايد گزینه اول یعنی هواي پاک را انتخاب کنیم.

وی با بیان این که تهران، شهر بسيار زيبا و قشنگي است و حيف است که آلوده و نازيبا شود، تصریح کرد: به عنوان نمونه، متروی تهران یک گالری بزرگ هنری است و با توجه به تابلوهای نقاشی و قاب های عکسی که در ایستگاه های مترو نصب شده، هنگام راه رفتن در این ایستگاه ها، انگار در یک گالری هنري زیر زمینی قدم می زنیم.

كمراينن با اشاره به اين‌ كه متروي تهران يكي از امن‌ترين متروهاي دنياست و از سيستمي كاربردي، تميز، ساكت و آرام برخوردار است، اظهار كرد: مهم‌تر از آن، قطارهاي متروي تهران دقيق و منظم هستند و سر وقت حركت مي‌كنند.

وي با بيان اين ‌كه تهران، دو سه برابر كل فنلاند جمعيت دارد، تصريح كرد: با گذشت زمان، نظرم در مورد تهران كاملاً تغيير كرده و به نظرم مديريت شهري در تهران كاملاً سازماندهي شده عمل مي‌كند، سيستم جمع‌آوري زباله آن كاربردي است، مردم آن از نظر فرهنگي در سطح بالايي قرار دارند و در يك كلمه زندگي در تهران براي من سرشار از شگفتي است.

تهران يك پارادوكس هنري است

سفير فنلاند با اشاره به اين‌ كه تهران، مردم مهرباني دارد و شهر امني است كه مردم در آن در كمال آرامش زندگي مي‌كنند، اظهار كرد: مردم تهران آدم‌هاي طنازي هستند و هر اتفاقي كه در اين شهر مي‌افتد، بلافاصله به سوژه طنز آن‌ها تبديل مي‌شود و از سويي،‌ فرهنگ مردم و جنب‌ و جوشي كه 24 ساعته در تهران حاكم است و اتفاقاتي كه در تمام ساعات شبانه‌روز در آن در حال رخ دادن است، تهران را جذاب‌تر كرده است.

وي با بيان اين‌كه تهران يك پارادوكس هنري و تركيب جذابي از هنر قديم و هنر مدرن است كه آدمي را به فكر وا مي‌دارد، تصريح كرد: تهران، شهري معمولي نيست و هر بخش آن از بخش ديگر، متفاوت است و هنگامي كه از جنوب شهر به سمت شمال شهر مي‌رويم، شكل و نماي ساختمان‌ها به كلي دگرگون مي‌شود.

كمراينن با اعلام این که وقتی در بازار بزرگ تهران راه می روم، انگار در دنیای دیگری قدم می زنم، گفت: تاریخ و هنر

ایران زمين و پايتخت آن  از کاخ های قدیمی تهران گرفته تا مراکز مدرن اين شهر  هر يك جذابیت‌هاي خاص خود را دارند و براي هر بيننده‌اي جذاب هستند.

وی در پایان با تأکید بر این که چیزی که مردم فنلاند و مردم ایران را به هم نزدیک می کند طبیعت است، خاطرنشان کرد: فنلاندی ها شکرگزار طبیعت خود هستند و به آن احترام می گذارند و آداب و رسوم ایرانی ها هم در بستر طبیعت و احترام به آن شكل گرفته و جریان دارد كه به عنوان نمونه مي‌توان مراسم عيد نوروز را نام برد و همین موضوع است که جذابیت این آداب و سنن را بیشتر می‌كند.  

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: