جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 15 فروردين 1394     
هدف گذاری دولت و ملت در جهت حمایت و تقویت تولید داخل

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با توجه به نام گذاری امسال به نام دولت و ملت و همدلی و همزبانی گفت : در کشور ما فرصت های بسیار خوبی وجود دارد و یکی از فرصت هایی که باز هم امسال مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفت هدف گذاری دولت و ملت در جهت حمایت و تقویت تولید داخل است.

غلامرضا کاتب در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حرکت جدی مسئولین و مردم در جهت اقتصاد مقاومتی افزود : راه شکل گیری اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخل است بنابراین با توجه به نام گذاری امسال ملت نیز باید به سمتی حرکت کنند که از تولیدات داخلی استفاده کنند و دولت نیز در این جریان کیفیت تولیدات داخلی را بالا ببرد.

وی افزود : قطعا تقویت تولیدات داخل و کیفیت در کنار حمایت دولت و ملت شکل می گیرد  دولت و ملت اگر در کنار هم باشند و اهتمام ملت بر استفاده از تولیدات داخلی باشد و دولت هم برای ارتقاء کیفیت به شرکتها فشار وارد نکند قطعا این شعار در سال جاری شکل محقق نخواهد گرفت دولت و ملت در کنار هم می توانند همدلی و همگرایی را در جامعه شکل دهند و صرفا با گفتمان این مساله محقق نخواهد شد.

وی گفت : آنچه که امروز مورد انتظار جامعه بوده و در افکار عمومی مطرح می شود توجه به ارتقاء کیفیت خودروهای داخلی است که باید در سال جاری بیشتر مورد اهتمام شرکتهای خودروساز قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش واردات و استقبال مشتریان از خودروهای خارجی افزود : در صورت عدم توجه به این مساله تردد خودروهای خارجی در سطح شهرها روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد : خودروسازان داخلی که بعضا با شرکتهای خودروساز خارجی نیز مشارکت دارند باید به گونه ای عمل نمایند که کیفیت خودروها مطلوب تر گردیده و رویکرد جامعه به سمت خودروهای خارجی روز به روز کمتر شود.

وی گفت : متاسفانه امروز تعداد خودروهای خارجی در تهران روز به افزایش است علی رغم  اینکه تعرفه واردات در بودجه 94 نیز افزایش یافت این مساله  نشان از آن است که میزان استقابل مردم از خودروهای خارجی بالاست بنابراین تنها راهکار در این ارتباط افزایش کیفیت خودروها و رقابتی نمودن تولیدات داخلی است چرا که امروز عملا خودروسازان داخلی  قادر به رقابت منطقی با خودروسازان خارجی نیستند.

وی افزود : البته صنعت خودروسازی در ایران مانند صنعت خودروسازی در دنیا نیست به طوری که در اغلب کشورها بر روی صنعت خودرو به عنوان یکی از مهمترین صنایع کار شده  در حالی که در ایران کمتر در ارتباط با صنعت خودرو تلاش و فعالیت صورت می گیرد.

وی اظهار داشت : با توجه به ثبات اقتصادی که در کشور در حال ایجاد شدن است و کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی بهترین فرصت است و می تواند در این شرایط  از ظرفیت هایی که برای کشور پیش آمده استفاده کرد و چرا که شرایط کنونی کشور ما استثنایی است و ظرفیت هایی که هم اکنون در اختیار داریم قطعا در آینده نخواهیم داشت.

نماینده سمنان و گرمسار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : در صورتی که از ظرفیت اقتصادی موجود در کشور استفاده و و این ظرفیت به سمت صنایع غیر نفتی سوق داده شود حرکت بسیار خوب است مسلما یکی از جاهایی که می توان در این راستا بهره برد صنایع خودروسازی است.

کاتب در ادامه با توجه به رشد تولید خودرو در سال 93 گفت : مسلما رشد تولید حرکت بسیار ارزشمندی در این صنعت بوده و کمک می کند که قیمت ها افزایش پیدا نکند اما متاسفانه در جهت افزایش رقابت پذیری در این صنعت حرکت چندانی صورت نگرفت که امید است صنایع خودروسازی در این زمینه اقدام خوبی را انجام دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: