جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 20 ارديبهشت 1393     
حمل و نقل عمومی جور کاهش 40 درصدی مصرف بنزین را می کشد

افزایش مسافران مترو و اتوبوسرانی همزمان با افزایش قیمت سوخت

به گزارش شهرداری نیوز، رییس اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور از کاهش 40 درصدی بنزین از زمان اجرای مرحله دوم طرح افزایش قیمت حامل های انرژی خبر داد و پیش بینی کرد کاهش مصرف بنزین ادامه خواهد داشت.

معاون حمل و نقل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با استناد به این آمار گفت: جور کاهش 40 درصدی مصرف بنزین که عموماً ناشی از کاهش استفاده از وسیله نقلیه شخصی توسط شهروندان است را وسایل نقلیه عمومی می کشند.

مهندس سید جعفر تشکری هاشمی افزود: از زمان آغاز مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش قیمت سوخت، تعداد مسافران حمل و نقل عمومی در هر دو بخش مترو و اتوبوسرانی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

دولت سهم حمل و نقل عمومی از هدفمندی یارانه ها را پرداخت کند

معاون شهردار تهران با اشاره به این که از زمان اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه¬ها همه تلاش خود را کرده¬ایم تا ناوگان حمل و نقل عمومی با تمام توان خدمات رسانی نماید، اظهار کرد: به این منظور همه ظرفیت مترو و اتوبوسرانی را به کار        گرفته  و سرفاصله حرکت قطارهای مترو و اتوبوس های شهری را به حداقل ممکن کاهش داده ایم.

مهندس تشکری هاشمی با بیان این که با توجه به افزایش قیمت حامل های انرژی و انرژی برق و نیز سایر مؤلفه های مؤثر، حداقل افزایش در تعرفه های حمل و نقل عمومی اعمال شده، تصریح کرد: مدیریت شهری بابت فعالیت شبکه مترو و ناوگان اتوبوسرانی هر روز هزینه های قابل توجهی را متقبل می شود.

وی با تأکید بر لزوم حمایت همه جانبه از ناوگان حمل و نقل عمومی، خاطرنشان کرد: با توجه به اثرات حمل و نقل عمومی بر صرفه جویی در مصرف انرژی و منابع تجدید ناپذیر، انتظار می-رود دولت سهم این بخش را از محل صرفه جویی های ناشی از اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها به مدیریت شهری تهران پرداخت نماید.

متروی مسکو در زمان استالین افتتاح شد

معاون شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص متروی پایتخت کشورمان گفت: ساخت مترو در کشور ما صنعت جوانی است که تنها کمتر از دو دهه از آغاز احداث آن می گذرد و البته 8 سال اخیر دوره شکوفایی این صنعت بوده است.

مهندس تشکری هاشمی با اشاره به این که به عنوان نمونه متروی مسکو در سال 1935 و در زمان استالین افتتاح شد، افزود: حتی در زمان جنگ نیز کار توسعه آن ادامه پیدا کرد و در حال حاضر متروی مسکو با 12 خط و 180 ایستگاه، بخش قابل توجهی از جا به جایی های روزانه پایتخت 11 میلیون نفری روسیه را انجام می دهد.

وی در پایان با بیان این که حرکت تهران به سمت شبکه¬ای از سیستم های پیشرفته حمل و نقلی با شتاب هر چه تمام تر ادامه خواهد یافت، خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیریت شهری در این مسیر پر شتاب، همچون 8 سال گذشته تنها نمانده و از حمایت دولت یازدهم برخوردار شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: