جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 10 فروردين 1394     
عذرخواهی مجری ورزشی

به گزارش فردا به نقل از آنا، علیرضا دهقانی، گزارشگر و مجری برنامه های ورزشی نوشت:
شرایط کشور ما و همسایه هامون مخصوصا افغانستان به شکلی بوده که یه جورایی با هم زندگی کردیم و بزرگ شدیم. تو محله‌های جنوب شهر که من بزرگ شدم همیشه کلی همسایه افغانی داشتیم. باهاشون بازی کردیم، مدرسه رفتیم و بزرگ شدیم. رزمی کارا و فوتبالیستهای خوبی توشون بود و اگه وضعیت کشورشون بحرانی نبود خیلی تو این رشته‌ها رشد می‌کردن.
 
القصه امروز برای دومین بار تجربه گزارش زنده تو استادیوم آزادی رو پیدا کردم اونم تو یه بازی با ۸۰ هزار تماشاگر. امید ایران - امید افغانستان. چند روزی هم بود که بدجور مریض بودم و خلاصه بازی که تموم شد دیدم کلی بازخورد منفی داشته و کلی هم تو پیجهای فیسبوکی فحش خوردم. متهم شدم به‌نژاد پرستی و تحقیر تیم افغانستان.
 
خیلی نمی‌خوام به ماجرا دامن بزنم. کلی رفیق افغانی دارم و حسی که بهشون دارم یه حس صمیمیت هستش و دیگر هیچ. آزمون و خطا تو کار گزارشگری هست. همینجا تاکید می‌کنم که به هیچ وجه قصد توهین و اساعه ادب نداشتم و تو مرامم نیست که به کسانیکه باهاشون به نوعی زندگی کردم جسارت کنم.
 
اگه در طول گزارش چیزی گفتم که به کسی برخورده از صمیم قلب عذرخواهی می‌کنم. اونقدر وجودشو دارم که اگه اشتباهی کردم، عذرخواهی کنم منتها بازم تاکید می‌کنم که تو ذاتم تحقیر کردن دیگران وجود نداره. من یه بچه جنوب شهرم که تو زندگیم با سختی و پشتکار جلو اومدم و به کسانیکه مثل خودم هستن هیچوقت توهین نمی‌کنم.
 
به گزارش آنا در حالی که از این یادداشت شبانه تنها حدود 3 ساعت گذشته است اما بیش از 20 بار این یادداشت بازنشر داده شده است.
 
همچنین این یادداشت، نظرات کاربران فیس بوک را در پی داشته است که تعدادی از آنرا در ادامه می خوانید:
 
سینا: صد البته...منم به حسن نیت شما ایمان دارم...سوتفاهم پیش میاد دیگه توگزارشگری...اونقدر نکته مثبت دارین که این یه مورد ناخواسته هم به چشم نیاد:)
 
پرهام: آقا ذکر سه نکته:
1- شاید مهمترین اتفاق بازی امروز حضور بی سابقه و عجیب تماشاگران افغانی بود اما...
تا حدود دقیقه 45 که دوربین تماشاگرا رو نشون داد هیچی از تماشاگرا توی گزارش نگفتی. وقتی هم که نشون داد، با صدای خیلی آروم فقط گفتی "مثل اینکه افغانیا مثل ما عید دیدنی نمیرن"!
کسی نیست نیست ندونه مشکل عید دیدنی رفتن مردم نیست. بازی با ژاپن (که هاشمیان دو تا گل زد) توی عید بود و 120 هزار نفر رفتن آزادی و 5 -6 نفر زیر دست و پا فوت کردن. بگذریم..
 
2- دقیقاً 3 بار و به صورت کاملاً تکراری گفتی که افغانستان از 1984 تا 2002 بازی بین المللی نداشته. اول بازی خیلی هم تاکید داشتی که "در طول گزارش اطلاعات تکمیلی رو به ما میدی". در صورتی که بیننده اول بازی میخواد از حال و هوای استادیوم بدونه، نه از سِرچ هایی که شما دیشب توی گوگل کردی!
 
3- به شکل منزجر کننده ای مجیز جبیب کاشانی رو میگفتی طوری که به بیننده القا میشد که هر روز با حبیب و حمید استیلی با هم میرفتید فرحزاد دیزی میزدید! فراموش نکن. هیچ جای دنیا وقتی آلمان قهرمان جام جهانی شد، اسمی از رئیس فدراسیون آلمان نیاوردند. ولی شما 3 بار از ایشون که تیم تحت مدیریت چند ماهه ش اومده نپال و فلسطین و افعانستان رو برده تعریف کردی. تازه مجیز محمد مایلی رو هم گفتی! گفتی رنسانس کرده!!
 
نکته بازم بود ولی به همین سه تا بسنده میکنیم
امیدوارم ناراحت نشی از دست ما
 
پاسخ دهقانی به پرهام: کلی فحش خوردم تا الان تو که چیزی نگفتی و نظرت بود.چرا ناراحت بشم؟ اما یه سری حرفا هست که بعدا در قالب استاتوس مینویسم.فعلا از گوش درد دارم میمیرم.عفونت دندونم زده به گوشم.
 
امیر: این روزا همه گزارشگرا رفته بودن مرخصی تنها کسی که موند مردونه هر چی فوتبال برای ما عاشقان فوتبال گزارش کرد اقای دهقان عزیز بود .حالا این شد مزد زحماتش .....؟
 
مجتبی: همین عذرخواهی شما کفایت می کنه و آموزنده است. مهم خطا نیست مهم بازگشت از خطاست.
 
امین: کاش این روحیه رو همه داشتن، حتی اگه اشتباه عمدی هم نکرده باشن فقط برای رفع سو تفاهم هم پیش قدم باشن. دمت گرم واقعاً.
 

علی: در کل از گزارش های شما خیلی لذت میبرم به خصوص بازی های مادرید رو فقط انصافا باشگاه های بازیکنای افغانستان رو از کجا فهمیدین




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: