جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 18 ارديبهشت 1393     
افزایش نرخ کرایه‌ها براساس توافقات قبلی با شورای شهر بوده و کاملا قانونی است

به گزارش شهرداری نیوز، معاون شهردار تهران گفت: اگر مسئولین به دنبال عدم افزایش نرخ‌ها هستند، باید در نظر داشته باشند که نمی‌توان این ایده را با جیب مردم پیاده نمود و تحقق آن مستلزم اجرای نظام‌های جبرانی در بخش‌های مختلف از سوی دولت است.

سید جعفر تشکری هاشمی در حاشیه اختتامیه دومین جشنواره آموزش های شهروندی در بخش فرهنگ ترافیک در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ترافیک و عدم رعایت قوانین ترافیکی موضوعی است که شهروندان به نوعی از آن رنج می برند. هرچند عده زیادی از شهروندان فرهنگ و قوانین را به خوبی رعایت می کنند اما همان عده معدودی که از قوانین سر باز می زنند موجب ایجاد نا امنی و اغتشاتش در حوزه تردد شهری می شوند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال 93 به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: باید در موضوع فرهنگ که ابعاد مختلف آن مورد نظر است تلاش شود و با مشارکت خود مردم علاوه بر بازآموزی قوانین و مقررات با اجرای چنین جشنواره هایی موجبات مشارکت شهروندان را در موضوعات و چالش های اصلی زندگی فراهم کنیم .

معاون شهردار تهران تصریح کرد: با حمایت شهروندان می توان زشتی و نادرستی رفتارهای غلط ترافیکی را پررنگ کرد تا اصلاح رفتارهای غلط گوشزد شود.

تشکری هاشمی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر افزایش نرخ کرایه های وسایل حمل ونقل عمومی گفت: هر ساله متناسب با نرخ تورم افزایش کرایه های حمل و نقل عمومی را بر طیق مصوبه شورای شهر لحاظ می کنیم و درصد دیگری را از طریق یارانه ها جبران می کنیم. امسال هم نرخ های جدید مانند سال های قبل متناسب با درصدی از تورم اعلامی بانک مرکزی در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که باید از ابتدای سال جاری اجرایی می شد، این در حالیست که با مذاکرات صورت گرفته با دولت، مقرر شد افزایش نرخ کرایه حمل و نقل عمومی از 15 اردیبهشت ماه اعمال شود .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه افزایش نرخ کرایه‌ها براساس توافقات قبلی صورت پذیرفته با فرمانداری وشورای شهر بوده و کاملا قانونی است،تاکیدکرد: همانطور که به شهروندان قول دادیم ، تاثیر نرخ حامل های انرژی بر افزایش کرایه ها را به زمان دیگری موکول می کنیم تا با کمک دولت و برنامه ریزی های شهرداری بتوانیم نظام های جبرانی را در این خصوص داشته باشیم .

به گفته وی افزایش کنونی کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی بدون احتساب تاثیر افزایش نرخ حامل های انرژی است و این افزایش در سال جاری نیز متناسب با تورم اعلام شده از سوی بانک مرکزی و پس از تصویب شورای شهر و فرمانداری صورت پذیرفته است که در مترو به میزان 15 درصد، در اتوبوسرانی 20درصد و در تاکسیرانی 25 درصد است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه براساس مذاکرات صورت پذیرفته با استانداری و شورای شهر در 4و5 اردیبهشت ماه سال جاری مقرر شد از  15 اردیبهشت ماه افزایش کرایه ها اعمال شود، گفت: اگر مسئولین به دنبال عدم افزایش نرخ‌ها هستند، که البته این ایده خوبی است باید در نظر داشته باشند که نمی‌توان این ایده را با جیب مردم پیاده نمود و تحقق آن مستلزم اجرای نظام‌های جبرانی در بخش‌های مختلف از سوی دولت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، با بیان اینکه حمل ونقل شهری سال‌هاست که از این موضوع رنج می‌برد به عدم اجرای مصوبات دولت قبل در این حوزه اشاره نمود و اظهار داشت: شهرداری طی 4سال گذشته هیچ اتوبوسی از دولت دریافت ننموده و تاثیر هدفمندی یارانه‌ها در خصوص آن اجرا نشده است اما باید در نظر داشت که هنوز هم دیر نشده و اولین گام جبران است.

سید جعفر تشکری هاشمی در ادامه با اشاره به افزایش هر ساله نرخ آب و برق افزود: اینها بخشی از نظامات شهری است و حمل و نقل عمومی نیز از آن مستثنی نبوده ضمن اینکه افزایش صورت گرفته تنها بر مبنای بخشی از تورم بوده و بر این اساس افزایش نرخ‌ها از سوی شهرداری به شورای شهر ابلاغ شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: وقتی صحبت از افزایش 15درصدی نرخ کرایه‌ها در مترو می‌شود این به معنای پرداخت تنها 200تومان برای یک سفره 150کیلومتری با مترو و از طریق کارت‌های مدت‌دار است و این 15درصد در واقع معادل میزانی است که در پول خرد ما جایی ندارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: