جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 2 فروردين 1394     
پرتقال 11 هزار تومانی تخلف نیست

تسنیم: حسین مهاجران با اعلام این مطلب، گفت: فروش پرتقال به قیمت 11 هزار تومان در خرده فروشی ها تخلف نیست، زیرا قیمت فروش این محصول در میادین مرکزی میوه و تره بار به صورت عمده هفت هزار و 500 تومان با احتساب وزن جعبه به فروش می رسد که با در نظر گرفتن ضایعات احتمالی قیمت تمام شده این محصول برای آنها هشت هزار تومان است.

حسین مهاجران افزود: با در نظر گرفتن ارزش افزوده 25 تا 30 درصدی، مغازه داران می توانند این محصول را تا 11 هزار تومان نیز در خرده فروشی‌ها به فروش برسانند.

وی با بیان اینکه پرتقال کوهستان به دلیل اینکه دیرتر برداشت می‌شود برای عرضه درایام پایانی سال کیفیت و طعم بهتری و مشتری بیشتری دارد، خاطر نشان کرد : چند سال بود که پرتقال به قیمت ناچیزی به فروش می‌رسید و سودی نصیب تولید کننده و فروشنده نمی‌شد اما نرخ آن در سال جاری قیمت سال‌های قبل را جبران کرد.‌

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار ادامه داد: هفت سال بود که پرتقال مورد نیاز شب عید ذخیره و توسط میادین میوه و اصناف به فروش می رسید اما امسال برای اولین بار بود که قیمت میوه‌های پر مصرف به صورت رقابتی در خرده فروشی‌ها عرضه شد و سهمیه ای از میوه‌های طرح تنظیم بازار به آنها اختصاص نیافت.

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی نیز در سال جاری عملا به نفع سلف خران وارد عمل شد و با خرید پرتقال‌های ریز و درشت در فصل برداشت به قیمت پایین، پرتقال‌های مجلسی را در اختیار سودجویان قرار داد تا با ذخیره سازی به قیمت بالایی در شب عید به فروش برسانند.

مهاجران تاکید کرد: به دلیل بارندگی روز جمعه، در سال جاری میزان خرید و فروش میوه شب عید کمتر از سال های گذشته بود اما این خرید و فروش تا امروز و چند روز بعد از تحویل سال ادامه دارد.

وی یاد آورشد: به دلیل کاهش تولید پرتقال و قیمت بالای این محصول در سال جاری ضایعات این محصول کم بود به طوری که پرتقال والنسیا (جنوب) بدون ضایعات و پرتقال های رسمی شمال نیز در شب عید به فروش رفت.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: