جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 اسفند 1393     
روحانی: در صادرات رکورد زدیم

فارس: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان ظهر امروز در آخرین جلسه هیأت دولت در سال 93 در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالی که گذشت علیرغم برخی مشکلات در مجموع ملت، کشور و دولت خدمتگزار مشمول الطاف الهی بود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه به راستی خداوند به ما کمک کرد یادآور شد: در سالی که هنوز سایه تحریم بالای سر ملت ما بود، سالی که با خشکسالی و مشکلات اقلیمی دست و پنجه نرم کردیم و قیمت نفت کاهش یافت اما علیرغم همه اینها موفقیت‌های بزرگی را ملت ایران در صحنه‌های مختلف به دست آورد.

وی با بیان اینکه در صحنه سیاست خارجی موفقیت‌های خوبی داشتیم تصریح کرد: در روابط با همسایگان و همچنین کشورهای جهان مذاکراتی بعمل آمد از جمله با 1+5 که در همه این زمینه‌ها قدم‌هایی را به پیش گذاشتیم و موفقیت‌هایی را کسب کردیم.

روحانی در عین حال روابط با همسایگان را نسبت به سال گذشته بهتر توصیف کرد و گفت: در روابط اقتصادی با کشورهای همسایه در سال‌های پیش رو به دو برابر در برخی موارد افزایش می‌یابد.

رئیس جمهور کشورمان به موضوع تعامل با جهان نیز اشاره کرد و گفت: به لطف خداوند، حمایت مردم و مقام معظم رهبری در این راستا قدم‌های خوبی برداشته شد.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم اینکه مشکلات اقتصادی پایان نیافته اما در زمینه مسائل اقتصادی به موفقیت‌های قابل توجهی دست‌یافته‌ایم.

روحانی بر همین اساس حجم صادرات غیرنفتی را در سالی که گذشت یک رکورد عنوان کرد و گفت: ما حدود 50 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشتیم و در سال آینده با همت تولیدکنندگان در کشور وضع بهتری خواهیم داشت.

رئیس جمهور همچنین به پیشرفتهایی که در زمینه کشاورزی، صنعت و معدن صورت گرفته اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگی، بهداشت و درمان و سلامت کار بزرگی را دولت و وزارت بهداشت و همچنین وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انجام دادند و ما 8 میلیون نفر را زیر پوشش بیمه قرار دادیم.

وی همچنین گفت: در زمینه محیط زیست در تهران و در سال گذشته نسبت به سال 92 ، 44 روز هوای پاک یا سالم بیشتر داشتیم و این نشان از این دارد که در زمینه محیط زیست نیز علیرغم مشکلات فراوان، قدم‌های خوبی برداشتیم.

رئیس جمهور تأکید کرد: سال آینده سال بهتری برای کشور و ملت ما خواهد بود، به لطف خداوند، حمایت مردم و مقام معظم رهبری.

رئیس جمهور همچنین گفت که سال آینده در زمینه مسائل اجتماعی، فرهنگی و در زمینه سیاسی نیز که دو انتخابات را پیش رو داریم در همه این زمینه‌ها پیشرفت‌های خوبی خواهیم داشت.

رئیس جمهور کشورمان خاطرنشان کرد: برای ملت ایران آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم در سفرهای نوروزی نیز در زمینه محیط زیست مسائل را رعایت کنند.

رئیس جمهور در پایان از رسانه‌ها قدردانی کرد و گفت: نقد برای ما نعمت است و انتقال مطالبی که در پاستور است نیز برای ما یک نعمت به شمار می‌رود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: