جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 اسفند 1393     
کیفیت خودروها در گرو ارتقاء واحدهای قطعه سازی است

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : متاسفانه مسائل زیادی در یکی دو سال اخیر در خصوص قیمت خودرو پیش آمد و همین موضوع نارضایتی هایی را بین مصرف کنندگان بوجود آورد.

مجید منصوری در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : خوشبختانه خودروسازان در سال جاری به لحاظ تیراژ تولید رشد خوبی را در مقایسه با سال گذشته تجربه کردند هر چند رقم مورد انتظار بیش از اینها بود اما شرکتها با وجود مشکلات تلاش زیادی برای دستیابی به این میزان تولید نمودند.

وی تصریح کرد : البته در سال جاری انتظارات جامعه از شرکتهای خودروساز در حوزه تولید و قیمت بیش از اینها بود که این مساله اتفاق نیفتد و به نظر می رسد تا حدودی توقعات مورد انتظار جامعه محقق نشد.

وی در ادامه به  روند کیفی خودروها در سال جاری اشاره کرد و گفت : البته کیفیت برخی خودروها روند نسبتا مناسبی را در سال جاری طی کرد اما در تعدادی از آنها کیفیتی که مورد انتظار مصرف کننده بود صورت نگرفت.

وی همچنین به ارتباط آپشن ها با کیفیت در خودروها از دیدگاه مصرف کنندگان پرداخت و یاد آورشد : امروز مصرف کننده به هر میزان آپشن ها خودروهای تولیدی کم شود این مساله را به منزله کاهش کیفیت در خودروها ارزیابی می کند در حالی که وجود آپشن ها هیچ ارتباطی به کیفیت در خودروها ندارد به همین جهت باید این دو موضوع از یکدیگر تفکیک شوند و کیفیت خودروها به مفهوم تعداد آپشن ها در نطر گرفته نشود.

وی خاطر نشان کرد :  امروز خودروسازان دنیا برای اینکه برند تولیدی آنها خراب نشود هیچ گاه آپشن های خودروها را حذف نمی کنند به همین منظور باید خودروساز ضمن توجه به افزایش کیفیت در تولیدات نسبت به نصب انواع آپشن ها بر روی خودروها تلاش کرده و سعی کنند که تا بر روی تمامی خودروها در رده های مختلف کیفی دارای انواع آپشن ها نصب شود.

نماینده لنجان در خانه ملت تصریح کرد : با اضافه و یا کم کردن آپشن ها نه تنها تغییری در کیفیت خودروها ایجاد نمی شود بلکه به نظر می رسد باید بر روی آپشن  خودروها اقدامات کیفی انجام دهند به فرض اگر خودرویی ایربگ دارد این به معنای کیفیت نیست بلکه باید بررسی شود که این ایربگ تا چه میزان عمل می کند و چقدر راحتی راننده را به دنبال دارد.

منصوری افزود : قطعا برای دستیابی به کیفیت بهتر در خودروها باید خودروسازان تلاش بیشتری را نمایند البته در این راستا توجه به ارتقاء کیفی قطعات از سوی قطعه سازان ضرورت زیادی دارد چرا که با کاهش کیفیت در قطعات، هر تلاشی که خودروساز در حوزه کیفیت نماید باز هم مشکل مواجه خواهد شد.

وی گفت : خوشبختانه ایران خودرو در راستای توسعه کیفی و جلوگیری از ورود قطعات نامرغوب به خط تولید تلاش خوبی را نمود و نمره قبولی بهتری نسبت به سایر خودروسازان کسب کرد که جای تقدیر دارد.

وی در ادامه به خودروسازان توصیه کرد که به منظور کاهش قیمت تولیدات برند خودشان را با حذف برخی آپشن ها خراب نکنند.

وی گفت : در صورتی که خودروسازان همراستا با کیفیت ، تنوع در خودروها را افزایش دهند قطعا مصرف کننده حاضر است با توجه به کیفیت  موجود قیمت بالاتری را نیز بپردازد اما به شرطی که این دو مقوله مورد اهتمام خودروساز قرار گیرد تا مصرف کننده جذب تولیدات داخلی شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: