جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 17 ارديبهشت 1393     
اهمیت پپشرفت نمودار نوسازی و بهسازی در جهت صحیح

به گزارش شهرداری نیوز، مدیر عامل سازمان نوسازی با بیان اینکه در نوسازی بافت های فرسوده مسائل انسانی، فرهنگی، تاریخی، هویتی و اجتماعی حائز اهمیت است، گفت: ضروری است مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی تبدیل به اتاق فکری برای پرداختن به ابعاد مختلف مباحث نوسازی شود تا بتواند رشد این موضوع را به رشد صعودی تبدیل کند.

عبادالله فتح الهی با بیان این مطلب گفت : در همه دنیا سازمان های شهرداری به عنوان حکومت های محلی دارای نقاط قوت و ضعفی هستند که از جمله نقاط قوت این است که این حکومت های محلی ذاتاً حکومت هایی اقتضایی بوده و بنا به انتخاب منتخبین شهر شکل می گیرند، لذا بومی و محلی هستند و از محیط تأثیر می پذیرند.

وی  افزود: این امر که شهروندان مسئول با شهر خود رابطه عاطفی برقرار می کنند و احساس مالکیت نسبت به آن دارند نقطه قوت این نوع نگرش در حکومت های محلی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به سیاست های شهرداری تهران در سالهای اخیر مبنی بر کوچک سازی، برون سپاری، راه اندازی اتوماسیون اداری، شفافیت، پاسخگویی و ... ، تصریح کرد: اگر روز اول در شهرداری تهران می گفتید فرآیند صدور پروانه، طرح های جامع و تفصیلی، بخشنامه های مختلف و .. قابلیت تبدیل شدن به صفر و یک را دارند، عده ای تصور می کردند که این امر دور از ذهن و غیرقابل دسترس است، اما امروز  با راه اندازی دفاتر خدمات الکترونیک و پایه قوی اتوماسیون اداری در شهرداری تهران شاهد هستید که هر شهروند می تواند به راحتی با وارد کردن شماره پلاک خانه اش اطلاعات کامل ملک خود را در مانیتور خانه رصد کند.

وی ادامه داد: اگر امروز ادعا شود که شهرداری تهران را می توان تنها با 10 هزار نیرو اداره کرد شاید کمی غیرواقعی جلوه کند اما یکی از رسالت های مراکز علمی کاربردی شهرداری تهران همگن کردن و ایجاد هم افزایی، نوآوری و خلاقیت های علمی با تجربیات مختلف مدیریتی است تا اندیشه ها، سلایق و تجربیات علمی متفاوت موجود یکپارچه شوند.

فتح الهی با بیان این که در نوسازی بافت های فرسوده با مسائل انسانی، فرهنگی، تاریخی، هویتی و اجتماعی طرف هستیم، گفت: ضروری است مرکز آموزش علمی کاربردی شهرسازی، نوسازی و بهسازی تبدیل به اتاق فکری جهت پرداختن به ابعاد مختلف مباحث نوسازی شود تا آن را به رشد صعودی تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد  شتاب گرفتن نوسازی و بهسازی نیست بلکه  پیشرفت نمودار نوسازی و بهسازی  در جهت صحیح حائز اهمیت است .

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: