جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: چهارشنبه، 27 اسفند 1393     
شعار سال 94 نیروی انتظامی

ایسنا: سعید منتظرالمهدی گفت: «آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق ، قانون و نظم عمومی» شعار سال 94 نیروی انتظامی است.

منتظرالمهدی افزود: وجه نخستین شعار نوروز 1394 یعنی آسودگی و ایمنی همان هدف مهمی است که پلیس کشورمان پیوسته در پی فراهم کردن بستر و زمینه و شرایط مطلوب و مقتضی برای تحقق آن است.

وی اضافه کرد: پلیس، این هدف را در چارچوب نیازها، مطالبات و خواسته های شهروندان، پیش روی خود قرار داده است و بر این باور است که شهروندان برخوردار از احساس ایمنی، رضایت خاطر و آرامش روانی ، آسان تر و بهتر در راه رشد ، توسعه و پویایی گام بر می‌دارند.

وی، ایمنی و آرامش را پیش نیاز هر نوع تحول و توسعه برشمرد و اظهارداشت: این موضوع هم به پویایی و پیشرفت جامعه و هم به شکوفایی فردی تک تک شهروندان کمک می‌کند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: وجه دوم شعار یعنی التزام به اخلاق، قانون و نظم عمومی ،پیش نیاز آسودگی و ایمنی به شمار می‌آید.

منتظر المهدی ادامه داد: زمانی می‌توان از حداکثری شدن آرامش و امنیت عمومی سخن گفت که آحاد جامعه، خود را ملزم به رعایت اصول و قواعد اخلاقی بدانند. همه ، قانون را فصل الخطاب خود بدانند و بی نیاز به نظارت بیرونی به آن پایبند باشند .ضمن اینکه شهروندان برای رعایت نظم و هماهنگی تلاش داشته باشند.

وی با اشاره به مولفه های وجه دوم این شعار گفت: عنصر اخلاق در این شعار دارای مولفه‌هایی از جمله درستکاری در عمل، رعایت عفت عمومی، صراحت در تعامل با یکدیگر، صداقت در ارتباطات اجتماعی، نوع دوستی و عشق به همنوع و مسوولیت پذیری در برابر دیگران و محیط زندگی است.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد:در عنصر قانون نیز رعایت مولفه‌هایی در ایام تعطیلات نوروز بیش از پیش به بسط و گسترش آرامش و ایمنی عمومی کمک می‌کند.

منتظرالمهدی ، افزود: عدم تخطی از قوانین راهنمایی و رانندگی هنگام رانندگی در جاده‌ها و خیابان‌ها یا پارک ماشین در معابر، الزام به رعایت توصیه ها و فرامین ماموران پلیس، اسکان و تجمع در اماکن و معابری که خللی در رفت و آمد دیگران ایجاد نکند، رعایت پوشش متعارف و منطبق با ارزش‌های جامعه و اجتناب از رفتارهایی که موجب آسیب رساندن به محیط زیست می شود از جمله این مولفه‌ها است.

وی،اجتناب از ایجاد راه بندان ،عدم تعدی به قلمروهای عمومی به ویژه درمعابر ، اجتناب از رفتارهای پر خطر و مزاحمت آمیز ، عدم ازدحام در مقابل اماکنی همچون بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، اجتناب از رفت و آمد در اوقات شبانگاهی و استراحت سایر شهروندان را از جمله مولفه های عنصر نظم عمومی دانست.

به گفته وی ، قرار ندادن وسایل اضافی منزل در محل های قابل رویت عمومی مثل بالکن ها، رعایت نظافت عمومی و اجتناب از آلودگی شهر و معابر از دیگر مولفه های عنصر نظم عمومی در این شعار به شمار می آید.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا با التزام حداکثری به شئون اخلاقی، ضوابط و معیارهای قانونی و قواعد اصول نظم و انتظام عمومی، برای پیشینه سازی ، امنیت و آرامش یکایک مردم گام برداریم .

وی اظهار امیدواری کرد که شهروندان نیز با اخلاق مندی، قانون گرایی و نظم جویی ، ناجا را در تحقق این هدف یاری کنند.

به گزارش سایت پلیس، منتظرالمهدی در پایان گفت: در ایام تعطیلات نوروز همانند همیشه ، برای پاسخگویی به درخواست های شهروندان آمادگی حداکثری داریم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: