جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
هراس کاخ سفید از واکنش ایران

 

فارس: یک روزنامه آمریکایی در سرمقاله‌ای با اشاره به اظهارات اخیر جان کری درباره مذاکره با دولت بشار اسد، به بررسی مواضع اخیر دولت اوباما پرداخت.

در سرمقاله واشنگتن پست آمده است: «دولت اوباما از زمان فروپاشی مذاکرات کنفرانس صلح در ژنو در 13 ماه قبل، دیگر حتی ادعای داشتن استراتژی درباره سوریه هم نکرده است».

در این یادداشت می‌خوانیم: «اگرچه دولت(اوباما) در حال جذب و آموزش چند هزار سوری برای مقابله با داعش است، دولت حتی از متعهد کردن خود به دفاع از آنها در صورت حملات رژیم اسد سرباز می‌زند».

این روزنامه وابسته به جمهوریخواهان در ادامه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی که نامشان را منتشر نمی‌کند، نوشت: «کاخ سفید از واکنش خصومت‌آمیز ایران ترس دارد».

واشنگتن پست تصریح کرد: «جان کری وزیر خارجه وقتی که گفت دولت آمادگی مذاکره با آقای اسد را دارد، سبب ایجاد جنب و جوش و تحرکاتی شد. در عالم واقع دولت از مدتها قبل این موضع را اتخاذ کرده که تا زمانی که خود آقای اسد بخشی از راه‌حل سیاسی نباشد،‌ رژیم(دولت بشار اسد) می‌توانسته در مذاکرات شرکت کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «آقای کری به طور تلویحی(در مصاحبه اخیر) مانند دفعات بسیار دیگر تایید کرد که تا زمانی که "فشار بیشتر بر اسد نباشد"، راه‌حل دست نیافتنی است اما موضوع آن است که آمریکا آن فشار را اعمال نخواهد کرد و به جای آن آقای کری هنوز امیدوار است روسیه و ایران اینکار را بکنند».

در پایان این سرمقاله آمده است؛ « هیچ دلیلی وجود ندارد که آنها(روسیه و ایران) چنین کاری انجام دهند. بر این اساس بیانیه آقای کری سیاست واقعی دولت را نشان داد که همان کناره‌گیری از مسئولیت و دخالت در سوریه است و در همان لحظه امیدوار به امضای توافق بر سر برنامه هسته‌ای و همکاری با آن برای شکست داعش است».



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: