جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
عراق سفیر مصر را احضار کرد

تسنیم: وزارت خارجه عراق در اعتراض به بیانیه الازهر سفیر مصر در بغداد را فراخواند و نامه اعتراض آمیز نسبت به این بیانیه را تقدیم وی کرد.

به گزارش المیادین، وزارت خارجه عراق در اعتراض به بیانیه اخیر الازهر مصر، سفیر مصر در بغداد را فراخواند و نامه اعتراض‌آمیز دولت عراق به این بیانیه را تقدیم وی کرد.

شیخ الازهر مصر اخیرا در بیانیه‌ای طایفه‌ای و خصمانه علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق، اتهامات بی‌اساسی را علیه آنها مطرح کرده است. وی در این بیانه مدعی شده بود این نیروها به قتل شهروندانی که وابسته به داعش یا دیگر گروه‌های تروریستی نیستند، دست می‌زنند.

صدور این بیانیه مداخله جویانه و در عین حال توهین آمیز از سوی الازهر مصر در حالی است که نیروهای داوطلب مردمی عراق کنار نیروهای ارتش طی روزهای اخیر به موفقیت‌های چشمگیری در نبرد با تروریست‌های تکفیری دست یافته‌اند و این نیروها از همان ابتدای عملیات بزرگ پاکسازی صلاح الدین و دیگر مناطق، همواره توصیه‌های مرجعیت عالی دینی مبنی بر ضرورت حفظ جان غیرنظامیان و اموال آنها را نصب العین خود قرار داده‌اند.

صدور چنین بیانیه‌ای از سوی الازهر که البرادعی آن را ناشی از فشار عربستان بر مقامات مصری دانسته با هدف تخریب وجهه نیروهای داوطلب مردمی عراق و تحریک اهل سنت علیه این نیروها قلمداد می‌شود




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: