جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
روحانی: شرمنده مردم نیستیم

مهر: حجت‌الاسلام حسن روحانی ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: امروز یک روز به یادماندنی برای صنعت نفت کشور و استان بوشهر و همه ملت ایران است.

وی اضافه کرد: به مدد الهی و عنایت ولی عصر(عج) و توجهات ائمه اطهار(ع) و حمایت و همراهی مردم و توجه ویژه مقام معظم رهبری، همه وعده‌هایی را که به مردم دادیم توانستیم محقق کنیم و در پیشگاه مردم شرمنده نیستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: سال گذشته در حالی که تورم ۳۴.۸ درصدی را داشتیم، به مردم وعده دادیم که تورم را در اسفند سال ۹۳ به ۲۵ درصد خواهیم رساند و بسیاری به من نامه نوشتند و گفتند که این وعده عملی نمی‌شود و کشور در شرایط تحریم است و نباید عددی اعلام می‌کردید و می‌گفتند که دولت نمی‌تواند تورم را طی یک سال و آن هم در شرایط تحریم، ۱۰ درصد کاهش دهد.

وی اضافه کرد: خدا را شکر می کنیم که در اسفندماه سال ۹۳ توانسته ایم تورم را ۲۰ درصد کاهش دهیم و هم اکنون تورم بر اساس اعلام مرکز آمار به ۱۵.۲ و بر اساس اعلام بانک مرکزی به ۱۵.۸ درصد رسیده است و توانستیم تورم را به خوبی مهار کنیم.

روحانی افزود: بسیاری از افراد به من نامه نوشتند که چرا همه تلاش و همه دولت معطوف کنترل تورم شده است و این موضوع رکود را بیشتر می‌کند.

وی تصریح کرد: وعده ما به مردم این بود که در سال ۹۳ از رکود خارج شویم و آمار ۹ ماهه که بانک مرکزی اعلام کرده است نشان می‌دهد که رشد ما نسبت به سال ۹۲ بیش از ۳.۶ درصد بوده است و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال رشد ۱۲ ماهه ما به سه درصد برسد.

رئیس جمهور با بیان اینکه رشد اقتصادی کشور در سال ۹۲ دارای رقم منفی ۱.۹ بود و در سال ۹۱ نیز رشد منفی ۶.۸ را داشته‌ایم، افزود: کشوری که در هشت فصل متمادی دارای رشد منفی بود، در سال ۹۳ رشد مثبت داشته و در همه بخش ها شاهد این رشد بوده‌ایم و آمار بانک مرکزی این مهم را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این آغاز کار است و ما باید به رونق قابل قبولبرسیم، تصریح کرد: همه این کارها در شرایطی صورت گرفته است که شرایط تحریم را در پیش داشته‌ایم.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: