جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 26 اسفند 1393     
بیش از 5 سال است که شهرداری تهران هیچ اتوبوس جدیدی را دریافت نکرده است

به گزارش شهرداری نیوز ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت :  بیش از 5 سال است که هیچ اتوبوسی برای جایگزینی در ناوگان اتوبوسرانی تهران دریافت نشده است.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز با تاکید بر اینکه در 5 سال گذشته دولت هیچ اتوبوسی به شهرداری تهران واگذار نکرده است، افزود : در این مدت حتی یک دستگاه اتوبوس جایگزین اتوبوس های فرسوده شهر تهران نشده است در حالی که عمر اتوبوس ها 8  سال است و در صورت ادامه این روند تا سه سال دیگر باید شرکت واحد اتوبوسرانی تهران را تعطیل کرد.

وی تصریح کرد : البته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران اتوبوس های دو کابینه ای خریداری و وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران شد که با این اقدام بخشی از این خلاء پر شد  اما واقعیت این است که باید اتوبوس ها و تاکسی های  فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران نوسازی شود که این امر مستلزم انجام تعهدات قانونی دولت  را در این بخش است.

وی همچنین به اقدامات شهرداری تهران در حوزه نوسازی ناوگان حمل و نقل و ترافیک گفت :  در راستای نوسازی ناوگان تاکنون بیش از 2000 دستگاه اتوبوس و 3200 دستگاه تاکسی فرسوده از چرخه خدمات در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران خارج شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران  در ادامه با اشاره به اینکه با تصویب بودجه عمومی سال 94 نیز تحول بزرگی در بخش حمل و نقل عمومی صورت نخواهد گرفت تصریح کرد : امید شهرداری تهران تنها به این است که بتواند از فاینانس ها استفاده کند و از ظرفیت فاینانس برای کثری ناوگان و جبران مشکلات موجود بهره ببرد.

تشکری هاشمی افزود : در صورتی که  100 درصد منابعی که پیش بینی شده نیز محقق شود نه در مترو و نه در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران اتفاق مهمی نخواهد افتاد .

وی اولین گام در دستیابی تهران به هوای تازه و پاک را خروج خودروهای آلایندگی از چرخه ترافیک دانست و گفت : باید بپذیرفت برای اینکه تهران هوای تازه و پاکی را تجربه کند الزام مالکین خودروهای فرسوده  به نوسازی است و همانطور که بر اساس مصوبه دولت آمده باید تردد خودروهای فرسوده و آلاینده ممنوع شود.

وی افزود : متاسفانه امروز آلودگی هوا و  پدیده زیست محیطی شهرهای بزرگ را تهدید می کند بنابراین باید از تعارفات و اقدامات نمایشی فاصله گرفت و همگی تلاش نمایند تا خودروهای فرسوده در شهرها تردد نکنند قطعا تردد نکردن اولین شرط برای کنترل آلایندگی هوای تهران است.

استفاده از اتوبوس های هیبرید داخلی اولویت اصلی شهرداری تهران

وی در ادامه به ورود اتوبوس های هیبرید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران  اشاره کرد و  اظهار داشت : هم اکنون این اتوبوس در تبریز تولید می شود و بخش عمده ای از تولید آن در داخل کشور عملیاتی می شود اما چنانچه صنعتگران و متخصصان داخلی در این راستا دستاوردی داشته باشند قطعا مورد حمایت شهرداری تهران است چرا که استفاده از تولیدات داخلی در اولویت شهرداری قرار دارد.

وی همچنین به  آمادگی شهرداری تهران برای حمایت  مالی از تولید اتوبوس های هیبرید در داخل پرداخت و افزود : برای دستیابی به  تکنولوژی های جدید ضمن اینکه باید در این راستا هزینه کرد اما باید از اقدامات سمبلیک و تشریفاتی و نمونه های غیر قابل استفاده در صنعت و اقدامات آزمایشگاهی به سمت تولیدات کاملا صنعتی و تولید انبوه حرکت کرد.

وی درخصوص افزایش تعداد اتوبوس های هیبرید در ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت : افزایش تعداد اتوبوس های هیبرید در ناوگان حمل و نقل بستگی به تصویب بودجه شورای اسلامی شهر تهران و مجلس دارد  در صورت تعیین میزان بوجه اختصاص یافته سهم اتوبوس های هیبرید سال آینده در ناوگان  اتوبوسرانی مشخص خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: