جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 24 اسفند 1393     
کسب رضایت مصرف کنندگان با ایجاد توازن در کیفیت و قیمت خودرو

به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز،عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید همزمان با رشد کمی ، کیفیت خودروهای داخلی نیز افزایش یابد ، گفت : هم اکنون جو حاکم بر صنعت خودرو ، توازن قیمت و کیفیت در خودروها را بر هم زده است به همین جهت باید در این راستا و ایجاد توازن تلاش شود تا رضایت مصرف کننده و تولید کننده هر دو حاصل شود.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز، افزود : پیش از این آمار تولید خودرو در کشور بیش از یک و نیم میلیون دستگاه بود که به جهت مشکلات این رقم با افت مواجه گردید اما همین مساله موجب رشد قیمت خودرو در بازار و در نتیجه برهم خوردن توازن عرضه و تقاضا شد.

وی با اشاره به اینکه تلاش خودروسازان و دولت برای ایجاد توازن بین عرضه و تقاضای خودرو است گفت : با تمرکز بیشتر بر کیفیت و افزایش صادرات خودرو ، به طور حتم کاهش قیمت تمام شده خودرو را در داخل شاهد خواهیم بود.

وی همچنین به چشم انداز توسعه صنعت خودرو در افق 1404 اشاره و تاکید کرد : در سند توسعه صنعت خودرو بر اینکه باید تولید خودروی سواری به 3 میلیون دستگاه در سال رسیده و در این جریان 2 میلیون برای مصرف داخلی و 1 میلیون برای صادرات اختصاص یابد تاکید شده است اما قطعا همزمان با دستیابی به این رقم تولید باید کیفیت نیز افزایش یابد.

نماینده شهریار در خانه ملت همچنین با توجه به شرایط موجود صنعت خودرو تصریح کرد : باید در وضعیت کنونی با راهکارهایی چون افزایش تیراژ تولید ، صادرات و افزایش سطح کیفی خدمات پس از فروش در راستای ایجاد تغییرات مثبت در حوزه خودروسازی اقدام شود.

گروسی افزود : در صورتی که خودروهای تولید داخل از کیفیت و قیمت رقابتی مناسبی برخوردار شوند قطعا تقاضای خرید خودروهای خارجی کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به لزوم اقدام خودروسازان در جهت طراحی پلت فرم های جدید به عنوان راهکاری موثری در جهت رشد و توسعه صنعت خودرو گفت : مسلما امروز افزایش تولید و سرمایه گذاری در صنعت خودرو در رفع مشکلات کنونی این صنعت تاثیر زیادی دارد اما یقینا در این راستا کیفیت و تمرکز بر تولید و طراحی خودروهای به روز نیز از اهمیت زیادی برخوردار است .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: