جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 23 اسفند 1393     
مدارسی که بذر مرگ می افشانند

13 مدرسه آموزش افراطی گری در پنجاب پاکستان شناسایی شدند که دولت اسلام آباد آنها را تهدید به برخورد جدی کرده است.
دولت ایالتی پنجاب 13 مدرسه را که مروج افراط‌گرایی هستند شناسایی کرده و مدارک معتبر در اختیار دارد که این مدارس با شبه نظامیان وزیرستان شمالی در ارتباط بودند.
بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی بیشترین مدرسه‌هایی که به ترویج افراط‌گرایی در پاکستان می‌پردازند در ایالت پنجاب قرار دارند.
طبق این گزارش دولت ایالتی پنجاب 13 مدرسه را که مروج افراط‌گرایی هستند شناسایی کرده است اما هنوز دستوری برای برخورد با آنها نشده است..
گزارش‌ها نشان می‌دهد دولت ایالتی  پنجاب مدارک معتبری در اختیار دارد که نشان می دهد  مدرسه‌های دینی افراط‌گرا با شبه‌نظامیان وزیرستان شمالی در ارتباط هستند.
شبه نظامیان وزیرستان شمالی افراد آموزش دیده در این مدارس  را برای عملیات های انتحاری بکار می گیرد..
"شجاع‌خانزاده" وزیر دولت پنجاب امروز اعلام کرد: تاکنون 12 هزار و 725 مدرسه با ثبت قانونی موفق شده‌اند مجوز فعالیت دریافت کنند که گردش مالی و دروس تدریس شده توسط علمای این مدارس در اختیار دولت قرار دارد و هر چند وقت یکبار دوباره بررسی و بروزرسانی خواهد شد.
خانزاده تأکید کرد: تمام کسانی که از طریق مدارس دینی به ترویج افراط‌گرایی بپردازند دستگیر و به اشد مجازات محکوم خواهند شد.
وزیر دولت پنجاب گفت: مصمم هستیم تا از گسترش جریان افراط در کشور جلوگیری کنیم و تمام توان خود را برای ریشه‌کن شدن تروریسم به کار خواهیم برد. 
 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: